Σελίδες

20/12/11

Την τιμή μου έδωσαν ελληνική....

Τον τελευταίο καιρό έχει ανάψει η διαδικτυακή συζήτηση για την τιμή του βιβλίου. (Σχετικά δείτε εδώ και εδώ και εδώ) Αν και την παρακολουθώ, ως τώρα δε συμμετείχα. Κι αυτό γιατί μέχρι σήμερα πίστευα πως το βιβλίο είναι ακριβό σπορ μόνο για καταναλωτές σαν κι εμένα, βαρέων βαρών, που ένα σημαντικό κομμάτι του μηνιαίου προϋπολογισμού τους για προσωπικά έξοδα πάει στα βιβλιοπωλεία. Θεωρούσα, με δεδομένα ίσως μιας άλλης ζωής, πως ο περιστασιακός «χρήστης» που αγοράζει ένα βιβλίο τη χρονιά για δώρο στη μαμά του τα Χριστούγεννα, δεν έχει κανένα λόγο να νοιάζεται. Προφανώς, αν κρίνω από την αθρόα συμμετοχή στην κουβέντα έκανα λάθος.

Λοιπόν, κατανοώ, εν αντιθέσει με πολλούς, τη θέση εκδοτών και βιβλιοπωλών για το «μικρό» της ελληνικής αγοράς, κυρίως γιατί είμαι έμπορος που αντιμετωπίζει παρόμοιες δυσκολίες, σε άλλον κλάδο βέβαια. Και η εύκολη λύση είναι να φωνάξει κανείς «Αισχροκέρδεια, αισχροκέρδεια» και να τελειώνει με την υπόθεση αβασάνιστα. Επίσης τη σύγκριση με το ηλεκτρονικό κατάστημα, που πιθανώς σε κάποια προϊόντα κράχτη έχει υπερβολικά χαμηλή τιμή γιατί προσδοκά να κυριαρχήσει στην Παγκόσμια αγορά τη θεωρώ εν πολλοίς άδική για τον μέσο έλληνα βιβλιοπώλη. Γιατί αν δούμε την τιμή του Amazon για απλά paperbacks δεν έχει και πολύ μεγάλη διαφορά από την τιμή της Πολιτείας για την αντίστοιχη έκδοση. Δείτε εδώ για την τιμή για το Gravity's rainbow του T. Pynchon και εδώ την αντίστοιχη της Πολιτείας, ας πούμε. 

Από την άλλη, 19,90 για έργο έλληνα συγγραφέα (πχ δείτε εδώ) σημαίνει δυο πράγματα, πρώτον πως ο οίκος δεν σέβεται τον συγγραφέα  και τους αναγνώστες του και δεύτερον πως κάτι βρωμάει φρικτά στην εκδοτική αγορά. Δεν μπορώ να δεχτώ πως η εκτύπωση, έστω κι ενός μικρού τιράζ, δικαιολογεί την τιμή αυτή. Δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί δεν με σέβονται εμένα που αποτελώ την κύρια πηγή εσόδων τους, που «καταναλώνω» κοντά δέκα βιβλία το δίμηνο, που δεν μπορώ να αντέξω τη μηνιαία οικονομική αιμορραγία.

Φέτος τις γιορτές θα σας έλεγα να αγοράσετε βιβλία. Το βιβλίο είναι ακόμα σχετικά φτηνό δώρο. Ως είδος καθημερινής, πρώτης ανάγκης είναι δυσβάσταχτο.

           

25 σχόλια:

  1. Κατερίνα, υπάρχουν και ακόμα χειρότερα.
    http://www.biblionet.gr/main.asp?page=showbook&bookid=171343

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος20/12/11, 9:57 π.μ.

    Καλημέρα κατερίνα!Τι θέμα ανοίγεις..Πραγματι η αγορά των βιβλίων αποτελει σημαντικό κομάτι του οικογενειακού προυπολογισμού (είναι και ο μικρός μου βιβλιοφάγος, μάλιστα η βόλτα στο βιβλιοπωλίο και η ανάγνωση παραμυθιών είναι από τις αγαπημένες μας ασχολίες!)Εδω και ένα χρόνο έχουμε στραφεί στις δημοτικές βιβλιοθήκες αλλά έχουν υπάρξει και εκείνες "θύματα" της κρίσης δεδόμενου της περικοπής των κονδυλίων..Μια άλλη λύση θα μπορούσε να είναι η ανταλλαγή βιβλίων μεταξύ μας..Τώρα τελευταία αγόραζουμε τα βιβλία μας απο την Πρωτοπορία με 20%έκπτωση μέσω του προγράμματος "Πάρε δώσε".
    ΕΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος20/12/11, 12:04 μ.μ.

    Μεγάλο πρόβλημα οι τιμές και για μένα που διαβάζω γύρω στα 60 βιβλία το χρόνο.

    Έχω κάνει έρευνα αγοράς και συμφωνώ μαζί σας:
    Η Πολιτεία έχει μακράν τις καλύτερες προσφορές -και πολύ μεγάλη ποικιλία- σε βιβλία τουλάχιστον διετίας (επειδή δεσμεύεται από την ενιαία τιμή).
    Να καταλάβετε, πριν ένα μήνα αγόρασα 8 βιβλία σε προσφορά 53,70 ευρώ.

    Το να περιμένω τελικά τις προσφορές αποδείχτηκε οικονομικότατο, γιατί μέσα σ' αυτό το διάστημα (2 χρόνια) έχει ξεθωριάσει συνήθως και η τυχόν προβολή και η διαφήμιση του πρώτου καιρού.
    Κι απομένει ατόφιο το καλό βιβλίο στη γωνιά του, ταπεινό, περιμένοντάς μας να το επλέξουμε...

    κ.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κατερίνα, πράγματι μεγάλο θέμα.
    1.Καταρχήν να σου πω ότι θεωρώ το βιβλίο φτηνό γι' αυτά που σου προσφέρει.
    2. Είναι λογικό στη χώρα μας, σε σχέση με άλλες, το βιβλίο να είναι ακριβότερο. Για σκέψου πόσα αντίτυπα του Πίντσον θα πουλήσει ο 'Ελληνας εκδότης (1000-2000 το πολύ σε 10 χρόνια) και πόσα ο αμερικανός (έξαψήφιο νούμερο μάλλον μέσα σε λίγο χρόνο) χωρίς μεταφραστικά έξοδα ή ο Ισπανός ή ο Γάλλος και απ' αυτά τα αντίτυπα ο έλληνας πρέπει να πληρώσει συγγραφέα, μεταφραστή και τα έξοδα υλικών, λειτουργικά κλπ. Και το κόστος εξαρτάται όσο δεν φαντάζεσαι από το αριθμό αντιτύπων.
    3. Επίσης τίθεται και θέμα ποιότητας των εκδόσεων. Είναι λογικό η Άγρα ή η Πόλις και άλλοι (με εξαιρετική ποιότητα και επιμέλεια) να είναι πιο ακριβοί από το Μεταίχμιο (απαράδεκτο χαρτί)ή τον Λιβάνη, όπως και από αντίστοιχα ξένες εκδόσεις, που συνήθως αρκούνται στα βασικά.
    4. Πράγματι για Έλληνα συγγραφέα είναι απαράδεκτα τα 20 ευρώ και μάλιστα σε φτηνιάρικη έκδοση αλλά και για κλασικό ξένο βιβλίο (δεν πληρώνονται δικαιώματα) εκτός κι αν η έκδοση το αξίζει. Τελευταία πλήρωσα για έκδοση φτηνιάρικη, Printa-Ροές, κάπου ένα εικοσάρικο για Τόμας Χάρντυ ή Σβέβο.
    Με λίγα λόγια σε κάποιες περιπτώσεις τα λεφτά που δίνεις μπορεί να τ' αξίζει ένα βιβλίο και με το παραπάνω!

    5. Δεν θεωρώ ότι η Πολιτεία είναι το φτηνότερο βιβλιοπωλείο. Σε αρκετές περιπτώσεις το 10% το επεκτείνει σιωπηρά (και πονηρά) και σε παλαιότερες εκδόσεις αντί στις πρόσφατες των τελευταίων ετών. Επίσης αν κάποιος παίρνει πολλά βιβλία σίγουρα μπορεί να έλθει σε συμφωνία με μικρά βιβλιοπωλεία για πολύ καλύτερες τιμές (20-25%) και σε πρόσφατες εκδόσεις! Για μένα είναι απαράδεκτο να ενισχύεται ο τύπος βιβλιοπωλείων σαν τα σούπερ μάρκετ της Πολιτείας ή της Πρωτοπορίας. Επίσης ξέρω βιβλιοπωλεία που συνέχεια κάνουν προσφορές (50-70%) ακόμα και σε καινούρια βιβλία για να ξεστοκάρουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ Γιάννης Πλίωτας : Αυτό πια είναι εξωφρενικό.

    @ ΕΚ: Ομολογουμένως η δαπάνη διπλασιάζεται. Ελπίζω κι ο δικός μου να γίνει βιβλιοφάγος, και δεν πειράζει, χαλάλι του. Όσο για την Πρωτοπορία, ψωνίζω κι από κει, αλλά κάτι αμιγώς βιβλιοφιλικά με ενοχλεί, ίσως η διάταξη, κάτι.

    @κκ : Κι εγώ δεν είμαι καθόλου ρατσίστρια με τα "παλιά" βιβλία, αν είναι δυνατόν. Αλλά οι τιμές κάποιες φορές είναι εξοργιστικές ακόμα και σε αυτά. Ομολογώ πως συμπαθώ την Πολιτεία και τις αγορές μου τις κάνω κυρίως από κει.(Μην βαράτε όμως, όχι δεν με πληρώνουν για διαφήμιση.)

    @ ναυτίλος : Το βιβλίο αυτό καθ' αυτό ίσως και να είναι φτηνό για αυτό που προσφέρει. Από την άλλη,εμένα με δυσκολεύει η τιμή κάποιων βιβλίων, ίσως λόγω της ποσότητας που αγοράζω κάθε μήνα. Το πόσο μικρή είναι η αγορά το κατανοοώ απόλυτα. Από την άλλη αυτό με την ποιότητα του χαρτιού δεν το καταλαβαίνω πάντα, ίσως δεν είναι και απαραίτητο. Δεν πάθανε τίποτα οι ξένοι που διαβάζουν τα περισσότερα σε ποιότητα paperback. Συνοικιακό βιβλιοπωλείο που να δεχτεί τέτοιο διακανονιμσό εγώ δεν έχω βρει. Είχαμε ένα πολύ καλό εδώ στην Ηλιούπολη που μπορούσε να φέρει σχεδόν τα πάντα, αλλά οι τιμές ήταν πάντα τσιμπημένες. Πολύ τσιμπημένες, θα έλεγα. Φοβάμαι πως το συνοικιακό βιβλιοπωλείο έχει καταλήξει απλά χαρτοπωλείο, για αυτό μιλώ για τα μεγάλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παιδιά, επειδή θίγομαι προσωπικά με αυτη την απαξιωτική προσέγγιση, 20 ευρώ για ένα Ελληνα συγγραφέα έχω να σας πώ τα εξής:
    1. Η ελληνική παραγωγή είναι μικρή, δεν υπάρχουν ανταγωνιστικές τιμές στην εκτύπωση, η εισαγωγή χάρτου κοστίζει ακριβά, επομένως η ίδια η παραγωγή του βιβλίου είναι δαπανηρότερη από εκείνη των μεγάλων ευρωπαϊκών κρατών.
    2. Ο εκδότης δίνει έκπτωση 50% στο βιβλιοπώλη και από το υπόλοιπο 50% ο εκδότης πρέπει να βγάλει το κόστος της εκτύπωσης του βιβλίου, να πληρώσει τους πωλητές, να πληρώσει το προσωπικό που στεγάζει στα γραφεία του (επιμελητές, σελιδοποιούςμ ( μαρκετίστες κλπ), να πληρωσει τους συγγραφείς κοκ.
    3.Αντί να λέτε αγοράστε ελληνικά βιβλία, ψέγεστε την τιμή τους,
    Το βρίσκω εξαιρετικά μικρόψυχο εν όψει των ημερών.
    Οσο για τα αμερικάνικα βιβλία,τα μυθιστορήματα πωλούνται 15-20 δολάρια στα βιβλιοπωλεία όταν πρωτοκυκλοφορούν. Το αν παίρνει τα δικαιώματα ο Amazon και τα αναπαράγει σε στρατσόχαρτο με χαμηλή τιμή μετά τις πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας, αυτό είναι άλκη υπόθεση.
    Αλλά με ενοχλεί πολιτικά και προσωπικά, ο τρόπος που τέθηκε η τιμή του ελληνικού βιβλίου.
    Με τις ευχές μου για Καλά Χριστούγεννα
    Ιουστίνη Φραγκούλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Dear all,παρακολουθώ με μεγάλη έκπληξη τις συζητήσεις δεξιά κι αριστερά για τις "ακριβές τιμές" των βιβλίων. Αναρωτιέμαι, τώρα όλοι "ανακάλυψαν την Αμερική";Πότε ήταν φθηνό το βιβλίο στην Ελλάδα και εγώ δεν το θυμάμαι; Πρόσφατη επανέκδοση βιβλίου Έλληνα (έξοχου) συγγραφέα με τιμή 14.50 (άνευ έκπτωσης) μου υπενθύμισε (διότι το ανέσυρα από την βιβλιοθήκη μου) ότι την πρώτη έκδοση την είχα αγοράσει πριν από καμιά δεκαριά χρόνια 3.240δρχ .Δεν νομίζω ότι ήταν ιδιαίτερα φθηνό, σωστά;

    Δεν υπάρχει (ούτε υπήρξε ποτέ )κάτι "φθηνό" στην Ελλάδα, όλα είναι ακριβά. Το εισιτήριο του σινεμά κάνει 9 ευρώ (μπορεί και 10-11), το φαγητό είναι ακριβό, όλα αυτά που ομορφαίνουν τη ζωή μας κοστίζουν.
    Βεβαίως όπως έχω διαπιστώσει, κάποιος που διαμαρτύρεται για την δήθεν ακριβή τιμή ενός βιβλίου δεν έχει πρόβλημα να πετάξει δυο-τρια καλάθια στα μπουζούκια (έκαστο 25 ευρώπουλα).

    Γενικώς μικρό χωριό, μεγάλα προβλήματα. Όποιος θέλει να απολαύσει το διάβασμα μπορεί να το κάνει και με 1 ευρώ, υπάρχουν σπουδαία βιβλία στα βιβλιοπωλεία που πουλιούνται τόσο.
    Αν θέλουμε να ενημερωνόμαστε, να είμαστε "μοδάτοι" - λες και το βιβλίο είναι προϊόν μιας χρήσης - τότε καλά παθαίνουμε. Την "ΑΝΝΑ ΚΑΡΕΝΙΝΑ" από την Άγρα πέρυσι δεν την αγόρασα, βρήκα την τιμή της εξωφρενική, περιμένω να περάσει η διετία να την αγοράσω με μεγάλη έκπτωση, δεν νομίζω ότι έπαθα κάτι. Το ίδιο θα πράξω και με ότι θεωρώ υπεράνω των οικονομικών δυνατοτήτων μου.
    Καλές γιορτές λοιπόν και ψάξιμο, πολύ ψάξιμο για ωραία και όχι πολυδιαφημισμένα βιβλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Librofile, με καλύπτεις απολύτως καθώς προβάλλεις με επιχειρήματα την άποψη του σοβαρού αναγνώστη.
    Χαίρομαι που το θέτεις στη σωστή του βάση.
    Μήπως ταμεταφρασμένα στην ελληνική κοστίζουν λιγότερο; Βαρέθηκα αυτούς κι αυτές που διαβάζουν στην αγγλική, γαλλική σανσκριτική και αγοράζουν μόνο από το δήθεν φτηνό Amazon, που έχει λιώσει και αφανίσει τα βιβλοπωλεία στη Βόρεια Αμερική;
    Ξέρετε πως δεν υπάρχουν Borders? Και πως το Barnes n Noble είναι στο κεφάλαιο πτώχευσης;
    Βαρέθηκα με τους τυπάδες και τις τύπισσες που κοιτάζουν το bon marche σκοτώντας τους βιβλιοπώλες!
    Αόραστε βιβλία, χαρείστε βιβλία αυτές τις δύσκολες γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος20/12/11, 7:30 μ.μ.

    Πείτε και σε μας, ναυτίλε, ποια είναι τα βιβλιοπωλεία που κάνουν προσφορές 50-70% και φύγαμε...
    Kαι μη μου πείτε για την Άγρα που δίνει στη μισή τιμή δυο φορές το χρόνο τα παλιά της βιβλία συνήθως.
    Το ξέρω πολύ καλά γιατί περνάω συχνά Ζ.Πηγής, όμως στην Πολιτεία έχει συνήθως καλύτερη τιμή ΚΑΙ στα βιβλία της Άγρας.
    Ναι, είναι εξαιρετικές οι εκδόσεις της αλλά, βρε παιδί μου, πολύ σνομπ στις τιμές τους έως προκλητικοί.

    Επίσης δεν μιλάμε για μπουζούκια εδώ, νομίζω.
    Προσωπικά δεν με εκφράζουν.
    Και ναι, είναι πολύ ακριβά τα βιβλία όταν το ήδη ισχνό εισόδημά μου μειώνεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς τον τελευταίο καιρό.

    κ.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δε νομίζω να διαφωνεί κανείς στο ότι τα βιβλία είναι σχετικά ακριβό προϊόν. Όπως και γενικότερα οι περισσότερες απολαύσεις στη ζωή μας, αλλά και όχι μόνο πια. Από κει και πέρα προσωπικά δε μου αρέσει να γκρινιάζω, έχω την άποψη μου -ναι τα θεωρώ ακριβά- και κινούμαι σύμφωνα με αυτό που μπορώ. Πότε έτσι και πότε αλλιώς, ανάλογα πως θα το κρίνω την κάθε φορά.

    Για παράδειγμα στο τελευταίο post του Ναυτίλου του εξέφρασα την λαχτάρα μου για το 2666 αλλά και τον προβληματισμό μου για την τιμή του. Σήμερα έκανα κάποιες αγορές. Στην τελική ξόδεψα παραπάνω από αυτό για το οποίο παραπονιόμουν. Παρήγγειλα και περιμένω τα εξής:

    Τα χαμένα βήματα - Carpentier
    Η κυψέλη - Cela
    Μαρτιν Ντρεσλερ Η ιστορία ενός ονειροπόλου - Millhouser
    Το μέγαρο γιακούμπιαν - Αλ Σουάνι
    Ματοβαμμένος μεσημβρινός - McCarthy
    Ο Λιτούμα στις Άνδεις - Llosa
    Ο πανταλέων.. - Llosa
    Στην καρδιά της χώρας - Coetzee

    Σύνολο: 41,20
    Όλες οι επιλογές μου ήταν προσφορές και μεταχειρισμένα βιβλία (ναι δεν έχω το παραμικρό πρόβλημα με αυτά)

    Που θέλω να καταλήξω; Ότι μπορούμε με λίγο ψάξιμο να βρούμε βιβλία στα μέτρα μας χωρίς να καταξοδευόμαστε για τα καινούρια και να επιλέγουμε τα τελευταία όταν η θέληση και η τσέπη μας το επιτρέπει. Στην τελική, αυτά που διάλεξα ήταν super value for money για μένα προσωπικά, ενώ το 2666 δεν ήταν καθόλου. Και κάπως έτσι λειτουργώ συνήθως. Το τελευταίο όπως και όλα με τιμές που μου φαίνονται τρελές μπορεί να περιμένει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ Ιουστίνη Φραγκούλη : Θα πρότεινα στους έλληνες συγγραφείς να επικεντρωθούν στο να γράφουν αξιόλογα βιβλία, αντί για αισθηματικά μελό κατά παραγγελία. Τότε θα είχε νόημα να στηρίξουμε το ελληνικό βιβλίο, γιατί δεν βλέπω κανέναν άλλο λόγο που θα έπρεπε να το κάνουμε ντε και καλά. Όσο για τα 20 ευρώ, ακόμα και για έναν αξιόλογο συγγραφέα όπως ο Ξενάριος τα θεωρώ υπερβολικά, πόσο μάλλον για κάποιους άλλους. Δεν έχω αγοράσει ποτέ βιβλία από το Amazon, αν και η προσέγγισή σας με ωθεί προς τα κει. Γιατί συγκαταλέγομαι στις τύπισσες που διαβάζουν αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και ....σανσκριτικά και σας βεβαιώ πως από αυτή μου την ενασχόληση μόνο κέρδος είχα. Α, και δεν αγοράζω βιβλία μόνο στις γιορτές, αγοράζω πολλά βιβλία όλες τις εποχές του χρόνου. Άρα, μιας και είμαι το συστηματικό κοινό που δίνει στα βιβλιοπωλεία ψωμάκι, μάλλον δεν φταίω εγώ για την πρώχευση τους, το αντίθετο λέω, πως όσο το βιβλίο παραμένει ακριβό, δυσκολεύει ακόμα και τους συστηματικούς αναγνώστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Librofilo : Συμφωνώ, τίποτα στην Ελλάδα δεν είναι φτηνό, κυρίως λόγω κλίμακας. Αλλά από την άλλη δεν πηγαίνω στα μπουζούκια και δεν έχω γνώμη για τις τιμές εκεί. "Μόδα" στα βιβλία δεν νομίζω να υπάρχει ποτέ σοβαρά, τον καημό μου λέω, που πάντα κάποιο παραπάνω βιβλίο θα ήθελα και λόγω οικονομικών συγκρατούμαι. Κι αυτό νομίζω το περιγράφεις κι εσύ στην εμπειρία σου με την Καρένινα, αλλά και όλοι οι βιβλιόφιλοι το έχουν νιώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Προς όλους
    Μην διαβάζετε πολλά βιβλία! Δεν χάνετε, δα, και τίποτα!
    Υπομονή! Η ζωή είναι αλλού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μη "κολλάτε" καλέ, με το παράδειγμα των καλαθιών στα μπουζούκια - έλεος! Ο συστηματικός αναγνώστης δεν ζει σε "γυάλινο πύργο", διαβάζει και ενημερώνεται για όλα. Και για τις τιμές των μπουζουκιών (και των υπόλοιπων "πνευματικών ιδρυμάτων") και για τα μαγαζιά με μανικιούρ-πεντικιούρ και για τις τιμές στα μπουρδέλα, στους ποδοσφαιρικούς αγώνες αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις παντός είδους. Πιστεύω ότι οσοι διαβάζουν έχουν (τουλάχιστον) χιούμορ και μπορούν να ξεχωρίσουν πέντε πράγματα.

    Επίσης αυτό που λέει ο Ναυτίλος είναι εν μέρει σωστό. Αν πηγαίνει κάποιος σε ένα μικρό βιβλιοπωλείο και σιγά-σιγά γνωρίζεται με τον ιδιοκτήτη παίρνει μεγαλύτερη έκπτωση από το 10% στα καινούργια βιβλία.
    Αγαπητή Κατερίνα υπάρχει και παραϋπάρχει μόδα στα βιβλία, όπως επίσης και τρελλός ανταγωνισμός μεταξύ των (αυτοαποκαλούμενων) βιβλιόφιλων. Τρέχουν όλοι να αγοράσουν Μπολάνιο (εξαίσιος αλλά...) σαν παλαβοί και από την άλλη,οι περισσότεροι δεν έχουν διαβάσει ούτε έναν από αυτούς που επηρέασαν τον Αργεντίνο ή έστω ένα από τα προγενέστερα έργα του - απλά, πέφτουν όλοι (κι εμού συμπεριλαμβανομένου) στην παγίδα του marketing.
    Συμφωνώ σε ότι λέει ο Read for a Life (αν έλειπε και το "Μέγαρο Γιακουμπιάν" από τη λίστα του θα ήταν τέλεια) και νομίζω ότι στα μεταχειρισμένα μπορεί να βρει κανείς θησαυρούς. Καλές γιορτές σας εύχομαι με ουσιαστικές αναγνώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πωπω,της τρελής! Εγώ δυστυχώς δεν έχω γνώμη,άλλοτε σκυλοβρίζω για τις υψηλές τιμές κι άλλοτε βλέπω πόσα ξοδεύουν οι γνωστοί μου για καφέδες,κινητά,ρούχα(οκ,πόσα ξόδευαν,τώρα μαζεύτηκαν κι αυτοί) και τελικά βρίσκω το βιβλίο μάλλον φτηνό αναλογιζόμενος τις ώρες που θα περάσω μαζί του.Ωστόσο συμφωνώ μάλλον με τον Librofilo: σχεδόν ό,τι γεμίζει τη ζωή μας,το πληρώνουμε κυριολεκτικά.

    Άνθρωπε χωρίς ιδιότητες,πού στον κόρακα είναι η ζωή; Την ψάχνω χρόνια,μήπως την είδες πουθενά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Johnny Panic
    Η ζωή; Στη λαική, στις κεντρικές λεωφόρους, στις βόλτες σε πολυσύχναστους δρόμους, στον espresso, στους αποτυχημένους έρωτες, στις κρασοκατανύξεις όπου κι αν συμβαίνουν, η απρόσμενη επίσκεψη του Βασίλη, στη ζωγραφική του Κακουλίδη, στην φλυαρία του Τζίμυ(όχι του Τίγρη), στις μαλακίες που συζητάμε με τους φίλους μας, στο δρόμο για την επιστροφή από τη δουλειά, στα Carrefour Μαρινόπουλος, κάτω από το θαλασσινό νερό τα καλοκαίρια, στην πτώση της Έλενας από το σκαμπώ όταν μέθυσε στου Antonio, την ώρα του τατουάζ, όταν σε αποκαλούν "μωράκι μου", στο ζεμπέκικο, στην κιθάρα του Albert King, στη μουσική του Miles Davis, στο κουτσομπολιό, στην πτήση Αθήνα-Βιέννη, στο κασκόλ το χειμώνα, στη Νταίζη όταν με γλείφει, στη έκπληξη του περιπτερά όταν του ζήτησα το "Η αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι", στον Στέλιο που δεν μπορεί να προφέρει τη λέξη Πάτμος, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του, στις καρδιακή προσβολή της Άννας, στην επιστροφή της Ράνιας, στα μάτια της Κικής, στο πείσμα της μάνας μου, στον μισθό του μήνα κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σαν να λέμε,παντού και πουθενά...
    (απολαυστική η απάντησή σου,κάτι ήξερα εγώ που ρώτησα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Άνθρωπε χωρίς ιδιότητες, αυτό θα μπορούσε να γίνει και τραγούδι, θαρρώ. Προσκυνώ.

    Librofilo, μέχρι τώρα ψιλοντρεπόμουνα που δεν θέλω άμεσα να διαβάσω το 2666. Βρε, λες να νιώθω περήφανη; Θύμα του marketing, ναι, μοδάτη το αρνούμαι κατηγορηματικά ;-Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Γιατί καλέ,εγώ που το πήρα,θέλω να το διαβάσω άμεσα νομίζεις; Μετά το καλοκαίρι θα πάει...Και σιγά που θα ντρεπόμαστε για τα βιβλία και τις αναγνωστικές μας προτεραιότητες,αυτό μας έλειπε τώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Φίλε libro, μόλις τώρα θυμήθηκα πως η παραπομπή σου στο διαβάζοντας στο blog σου είναι "βιβλιόφιλη". Τιμή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Η αλήθεια είναι πως αυτή η συζήτηση των τελευταίων ημερών με έχει κουράσει λίγο. Συμφωνώ με τον librofilo, έτσι το βλέπω και εγώ. Και να ακούτε πάντα έναν άνθρωπο δίχως ιδιότητες γιατί ξέρει. Τα σέβη μου στην ομήγυρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Δεν μπορώ να πω δημόσια πού βρίσκει κανείς τα φτηνά καινούρια βιβλία αλλά πιστέψτε με! Γνωρίζω τουλάχιστον ένα στο κέντρο που κάνει ανεξαιρέτως σε όλους τους πελάτες από 25% και πάνω και άλλα δύο, επίσης στο κέντρο, που κάνουν 20% στους καλούς πελάτες...
    Σκέφτηκε ποτέ κανείς ότι βιβλιοπωλεία μεγάλα σαν την Πολιτεία με τις πιέσεις που ασκούν στους εκδότες μπορεί να ευθύνονται για τις υψηλές τιμές; Ή ότι το συγκεκριμένο βιβλιοπωλείο μπορεί να εκβιάζει εκδότες για το πού και αν θα τοποθετήσει τα καινούρια τους βιβλία στους κεντρικούς πάγκους;

    Επίσης ψωνίζω συχνά και βιβλία και δίσκους από τα άμαζον. Δεν βλέπω το λόγο να στηρίζω ξένα βιβλιοπωλεία στα οποία δεν έχω εύκολη πρόσβαση.
    Υπάρχει και το περίφημο αμπεμπουκς το οποίο πουλάει μεταχειρισμένα βιβλία από όλο τον κόσμο σχεδόν σε τιμές απίστευτα χαμηλές. Εξαντλημένα αλλά και σχεδόν καινούρια.
    Τις προάλλες αγόρασα στα αγγλικά το βιβλίο ενός Σέρβου με χειρόγραφες σημειώσεις ενός αναγνώστη για τη μετάφραση και άλλα... Ή βρίσκεις πάφτηνα βιβλία που έχουν αποσυρθεί από βιβλιοθήκες σε τιμές του ενός δολαρίου...
    Τέλος το βιβλίο είναι επιλογή. Επιλογή μου είναι να το θέλω με καλή μετάφραση και επιμέλεια, με καλαίσθητο εξώφυλλο και καλής ποιότητας χαρτί. Γι' αυτό και το πληρώνω. Για να έχω κι αυτό όπως και κάποια άλλα πράγματα που αγαπώ. Άλλος επιλέγει ακριβό αυτοκίνητο και ακριβό κινητό, άλλος ακριβά ρούχα, άλλος συγκεκριμένους τρόπους διασκέδασης (ρεβεγιόν χλιδάτες). Αντίστοιχα βέβαια έχω επιλέξει ένα συγκεκριμένο τρόπο ζωής (λιτό σε πολλά πράγματα που άλλοι τα θεωρούν απαραίτητα) καθώς τα εισοδήματα μου δεν είναι απεριόριστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Σε αυτό θα συμφωνήσουμε, ναυτίλε μου, φυσικά είναι επιλογή το πού και με ποιό τρόπο θα ξοδέψεις τα λεφτά σου. Εγώ ας πούμε ξοδεύω πολύ λίγα σε ρούχα, έχω ένα μικρό αμάξι, δεν με ένοιαξαν ποτέ τα χλιδάτα εστιατόρια και τα μπουζούκια, αλλά δίνω ένα σεβαστό ποσό το μήνα σε βιβλία. Από την άλλη, αυτό δεν είναι διακαιολογία για τις υπερτιμήσεις σε κάποια βιβλία. Το να καταδικάζουμε συλλήβδην εκδότες και βιβλιοπωλεία για αισχροκέρδεια είναι μάλλον παράλογο, αλλά το ίδιο μου φαίνεται πως είναι το να δικαιολογούμε τρανταχτές αναντιστοιχίες ποιότητας-κόστους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος22/3/15, 1:41 μ.μ.

    Συμφωνώ με το ότι είναι πολύ ακριβές οι ελληνικές εκδόσεις.

    Επί παραδείγματι, να αναφέρω ότι σκοπεύω να αγοράσω το λογοτεχνικό Άννα Καρένινα. Το είχα διαβάσει παλαιότερα από δανειστική βιβλιοθήκη, αλλά θα ήθελα να το ξαναδιαβάσω και να το έχω.

    Οι ελληνικές εκδόσεις είναι στην καλύτερη περίπτωση 30 € (2 τόμοι). Σκέφτομαι να το αγοράσω στα αγγλικά, που βρηκα μια έκδοση με 3€.

    ό,τι έχω διαβάσει σε κλασσική αγγλική λογοτεχνία από το πρωτότυπο είναι γύρω στα 3€. Πρέπει επιτέλους οι ελληνικές εκδόσεις να στραφούν στο λιτό υλικό χαρτιού, μπας και καταφέρουμε εμείς να έχουμε τις βιβλιοθήκες και κείνοι τις πωλήσεις των ονείρων μας/τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή