1/7/18

Το αναγνωστικό μπλοκάρισμα






Ξέρω πολλούς συγγραφείς που διατρανώνουν πως όταν γράφουν δεν διαβάζουν.
Δεν είμαι από αυτούς.

Ξέρω πολλές μαμάδες που λένε πως από τότε που έκαναν παιδιά δεν διαβάζουν.
Δεν είμαι από αυτές

Ξέρω πολλούς που διατείνονται πως διαβάζουν πολύ για τις σπουδές ή τη δουλειά τους και μετά δεν θέλουν άλλο. 
Δεν είμαι από αυτούς.

Ξέρω κι άλλους που λένε πως δεν έχουν χρήματα για βιβλία.
Ούτε από αυτούς είμαι. 

Είμαι από τους άλλους, που και στο μπουκάλι να τους κλείσεις, θα διαβάσουν την ετικέτα. 




Όμως εκ των πραγμάτων περνάω περιόδους που δεν διαβάζω, συσσωρεύονται τα βιβλία γύρω μου κι εγώ κολλάω στην ίδια σελίδα, του ίδιου βιβλίου που μπορεί να διαβάσω ξανά και ξανά πριν με πάρει ο ύπνος. Μερικές φορές φταίει το βιβλίο, δεν ήταν η στιγμή του κι η στιγμή μας. Άλλες φταίω εγώ. Δεν έχω όρεξη για διάβασμα και για αυτό «δεν βρίσκω χρόνο». Εγώ έχω όλη την καλή διάθεση να διαβάσω, αλλά με «παίρνει μπάλα η ζωή». Άσε που έχω κι ένα παζλ να τελειώσω και μια σειρά να δω, και μοιάζει τόσο δελεαστική αυτή η τετράωρη Κορεάτικη ταινία. 





Δικαιολογίες. Φυσικά. Απλά χρειάζεται το μυαλό να ξεμπουκώσει, να πετάξει αλλού χωρίς βοηθήματα. Για να επανέλθει μετά στη βολή της μυθοπλασίας, πιθανότατα με περισσότερη δύναμη και ορμή. Ή έτσι θέλω να πιστεύω. Γιατί συχνά με πιάνει ένας ενδόμυχος τρόμος. Κι αν δεν έχω ποτέ ξανά όρεξη για διάβασμα, τι θα απογίνω. Η ανάγνωση ήταν πάντοτε μια κάποια λύση.




6 σχόλια:

  1. Ανώνυμος1/7/18, 6:15 μ.μ.

    Εγώ, πάντως, όταν μπλοκάρω αναγνωστικά (όπως πρόσφατα, που ένα βιβλίο που περίμενα καιρό να πιάσω στα χέρια μου δεν "τράβαγε" καθόλου και απογοητεύτηκα πολύ), αφήνω λίγες μέρες να περάσουν χωρίς να το ζορίζω και μετά πιάνω είτε νουβέλες είτε συλλογές διηγημάτων: να διαβάζονται γρήγορα και σχετικά εύκολα. Και I get back on track!
    Καλό μήνα!

    Υ.Γ.: Τι ωραία βιβλία που κυκλοφορούν αυτό το καλοκαίρι! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όντως πολύ ωραία βιβλία. Για αυτό με στεναχωρεί το μπλοκάρισμα ακόμα περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπορεί να λειτουργεί κάπως αμυντικά και το ίδιο μας το μυαλό επειδή χρειάζεται, ίσως, ανάσα από τις τόσες πληροφορίες που δεν είναι πάντα καλές. Τον αναγνώστη των 5 και 10 βιβλίων τον χρόνο δεν τον απασχολεί,δεν υφίσταται καν σαν θέμα.Όταν με πιάνει αυτή η διάθεση για rehab δεν της πολυδίνω σημασία γιατί στα 50+ μου ξέρω ότι η έξη είναι οριστική.Την απολαμβάνω και ξανακυλάω στα βαριά...

    They tried to make me go to rehab
    I said, no, no, no

    Αφιερωμένο:
    https://www.youtube.com/watch?v=KUmZp8pR1uc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για να μην έχω αναγνωστικό μπλοκάρισμα διαβάζω 2 βιβλία ταυτόχρονα. Ένα που βασίζεται κυρίως σε μυθοπλασία και ένα που βασίζεται κυρίως σε ύφος (Μπέκετ, Μπερνχαρντ, Προυστ, Γουλφ κ.ο.κ) ή είναι δοκίμιο ή ιστορικοφιλοσοφικό ή ποίηση. Έτσι όταν αρχίζει να με κουράζει ψυχολογικά η αφηγηματική πλοκή πηγαίνω σε κείμενα πιο "ελεύθερα" ή σε δοκιμιακό/επιστημονικό λόγο. Και το αντίθετο!

    Απόστολος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ακριβως το ιδιο αισθανομαι και γω.Δεν θα μπορουσες να το περιγραψεις καλυτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή