6/7/13

Βιβλία για την παραλία




Η ιστορία με τα βιβλία των διακοπών μου φαινόταν πάντα μια γελοία προκατάληψη. Μου τυχαίνει μερικές φορές μες στο ραχάτι των ημερών να μην διαβάζω τίποτα πέρα από το Cosmopolitan Αυγούστου- το μόνο τεύχος που αγοράζω ποτέ. Κι άλλοτε να τελειώνουν 5 βιβλία σε 5 μέρες και να μην μπορώ να ανασάνω. Ανάλογα το μέρος, την παρέα, το πόσο με βάρεσε ο ήλιος. Πάντως στην παραλία αρνούμαι να διαβάσω (φταίει σε αυτό και η κάτασπρη σαν το γάλα επιδερμίδα μου που μισεί την ηλιοθεραπεία, σιχαίνεται τις ξαπλώστρες και αποζητά τη δροσιά για να μη μοιάζει με αστακό). Με λίγα λόγια δεν κάθομαι ποτέ με ένα βιβλίο στο χέρι στην παραλία ή στην άκρη της πισίνας. Πολλές φορές όμως βγαίνω στη βεραντούλα του ξενοδοχείου με ένα τέτοιο.

Είμαι κι εγώ λοιπόν μέρος της στατιστικής «ούτε καν στην αμμουδιά ο κόσμος δε διαβάζει». Για αυτό και δεν μπορώ να προτείνω τέτοια αναγνώσματα, δεν καταλαβαίνω τη χρησιμότητά τους, με κοιτάνε σαν ούφο όταν λέω πως θα πάρω φέτος μαζί μου στις διακοπές τον τάδε ή τον δείνα κι όχι κάνα αστυνομικό της προκοπής.


Όλα αυτά τα λέω για να παρηγοριέμαι. Φέτος μάλλον δεν προβλέπονται διακοπές, νιώθω ήδη τα κόκαλα μου να με περιγελάνε, στα όνειρά μου παίζουν φουσκωτά μπρατσάκια (ήμαρτον) και σχεδόν φαντασιώνομαι τις ξαπλώστρες που μισώ. Πάντως θα σας πω τι θα πάρω αν τελικά μου κάτσει και βρεθεί το θεϊκό έγκυο κορμί μου στην ακρογιαλιά : το «Αλεξανδρινό Κουαρτέτο» του Ντάρελ στην καινούργια έκδοση με όλα τα βιβλία μαζί. Έτσι, γιατί είναι τόσο μα τόσο "όχι παραλία" να σέρνω μαζί μου το τούβλο, και μάλιστα βιβλίο που έχω ξαναδιαβάσει, γιατί δε χωράει στην τσάντα της θάλασσας (εκεί θα μπει το Cosmo που λέγαμε) και στην τελική γιατί αν κανείς με πάρει μάτι από την βεραντούλα θα με βάλει στη στατιστική «κουλτούρα».  

Υ. Γ 42 Καλά, θα πάρω κι έναν Τάιμπο ΙΙ να μου βρίσκεται....




20 σχόλια:

  1. Στο στρατό είχα διαβάσει το Αλεξανδρινό Κουαρτέτο αλλά θα το διαβάσω και γω το καλοκαίρι σε μορφή τούβλου. Παίρνω μαζί μου διάφορα και αστυνομικά και πιο "δύσκολα" και μελέτες, δοκίμια που θέλουν τραπέζι, σημειωματάριο και ησυχία.Το πρόβλημά μου είναι πως έχω μεγαλώσει πολύ τον κατάλογο και ο χρόνος δεν διαστέλλεται όσο θέλω. Σκέφτομαι ένα δεντράκι στην αμμουδιά, σκιά, θάλασσα μπρος στα πόδια μου και τον τρίτομο τελευταίο Μουρακάμι για αρχή. Θα απαγγέλλω την εισαγωγή από το "φως που καίει" του Βάρναλη: Έτσι να στέκω θάλασσα, παντοτινέ έρωτά μου... Θα ανεβάζω μάλλον φωτογραφίες από την παραλία αντί για σχόλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χα, οι διακοπές του καθηγητή. Ζηλεύω σφόδρα. Προσπαθώ να πάω 5 μέρες και τελικά με βλέπω να πηγαίνω 3....

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος6/7/13, 12:39 μ.μ.

    Με το καλό να πας και να ξεκουραστείς :-)
    Να βάζεις πετσέτα στην κοιλίτσα σου...

    Κι εγώ ανυπομονώ να βρεθώ σε μια παραλία, να βουλιάξω στις σελίδες ενός βιβλίου(του Παλιοκόριτσου κατά προτίμηση), να τις γεμίσω με άμμο, να λερώσω το εξώφυλλό με αντηλιακό... Να χαθώ...

    Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα πίνω και πολύ νερό Α. μου
      Ελπίζω κι εσύ να περάσεις καλά.

      Υ.Γ. Γιατί σχολιάζεις ακόμα ως ανώνυμη, πως θα μάθουμε το ωραίο καινούργιο βιβλιομπλογκ;

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ,
      είσαι πολύ καλή:-)
      Α.

      Διαγραφή
  3. Αυτό που δεν διαβάζεις στην παραλία το κατανοώ απόλυτα γιατί κι εγώ έχω δυσκολία να διαβάσω κάτω από τον καυτό ήλιο και δεν νομίζω πως έχει να κάνει με το αν είσαι έγκυος ή όχι - θέμα συνήθειας και διάθεσης είναι. Άλλωστε, χρειάζεται να κάνουμε και διαλείμματα για να ξεκουραστεί το πνεύμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, συμφωνώ, δεν έχει να κάνει με την εγκυμοσύνη, εννοώ ότι σχεδόν ποτέ δεν διαβάζω στην παραλία γενικά, Sue μου. Εξάλλου διαβάζουμε παντού αλλού :)

      Διαγραφή
  4. Να προστεθώ μάλλον στους μη (πολυ)διαβάζοντες στην παραλία.Κουβαλάω καμιά φορά βιβλίο,κάτι ψιλοδιαβάζω μα δεν εστιάζω σ΄αυτό ποτέ, γιατί τελικά το παρατάω και προτιμάω να χαζεύω άσκοπα προς όλες τις κατευθύνσεις.
    Tι ωραία που είναι,να βλέπεις γενικώς και να μην έχεις δει,να ακούς ήχους που φτάνουν σε σένα αλλαγμένοι από την ζέστη και τον αέρα,να μην κάνεις τίποτα που απαιτεί την πραγματική προσοχή σου, να σε παίρνει ένας ύπνιος-ξύπνιος,ξέρετε τι περιγράφω,το έχετε ζήσει,ε,δεν είναι μια τρομερή φάση κι αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, περασμένα μεγαλεία. Δεν πειράζει, τώρα χτίζω πυργάκια με κουβαδάκια.

      Διαγραφή
    2. Αχ, περασμένα μεγαλεία. Δεν πειράζει, τώρα χτίζω πυργάκια με κουβαδάκια

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος6/7/13, 5:40 μ.μ.

    Ούτε κι εγώ διαβάζω στην παραλία, καθότι εφαρμόζω τα λόγια του ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΑΡΑΝΙΤΣΗ:

    ...το πιο γενναίο μεταξύ των αιτημάτων μιας επανάστασης στα ήθη έπρεπε να συνοψίζεται στο σύνθημα: «Όχι βιβλία στην παραλία, αλλά η ίδια η παραλία ως βιβλίο».
    (συμφωνώντας με την ...υπεράνω μου Βιβή Γ.)

    Μόλις τέλειωσα το (4 βιβλία σε 1) "Αλεξανδρινό κουαρτέτο".
    Κατενθουσιασμένη. Λογοτεχνία "ψιλοβελονιά".
    Άλλη μια φορά σκέφτομαι ότι δεν είναι τυχαίο που αρέσει σε τόσους πολλούς.
    Σπιτικό βιβλίο, το πολύ βεράντας, δεν είναι γι' αλλού, γιατί χρειάζεται την προσοχή σου. (Ό,τι λέω δεν είναι απαραιτήτως θέσφατο.)


    κ.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία, γιατί είναι στα αμέσως προσεχώς και δεν ενθυμούμαι τίποτα από την εφηβική ανάγνωση...

      Υ.Γ. Για μας θέσφατο είναι κ.κ. μας, νομίζετε έχει πολλούς βιβλιόφιλους στην πιάτσα σαν κι εσάς;

      Διαγραφή
  6. Συμφωνώ, ανάλογα με τη διάθεση, την παρέα, αλλά και τη φασαρία που υπάρχει τριγύρω. Εξάλλου, ο καθένας μας είναι διαφορετικός. Εγώ δυσκολεύομαι να διαβάσω οπουδήποτε έχει φασαρία, αλλά χρειάζομαι πάντα ένα βιβλίο δίπλα μου για την ώρα του ταξιδιού (πλοίο, αεροπλάνο κτλ.). Ποτέ όμως στην παραλία, μιας και είμαι του βουνού!
    Οι δικές μου προτάσεις: http://www.youtube.com/watch?v=KzwZxV_LweI
    και των φίλων: http://www.youtube.com/watch?v=bOZRFCO-0wE

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δύσκολο το διάβασμα στην παραλία.Πολλές φορές βέβαια έκανα κάτι αντίστοιχο.Οργάνωνα ατομικό σκασιαρχείο με τα βιβλία μου για τον Λυκαβηττό,μπορώ να πως η αυτοσυγκέντρωσή μου ήταν χίλια κομμάτια σκορπισμένα στο όμορφο δασάκι του!

    Καλό καλοκαίρι και προσοχή στην παραλία με την κοιλίτσα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διασπάται εύκολα η προσοχή μου κι εμένα. Το καλύτερο διάβασμα το κάνω σπίτι μου.

      Υ.Γ. Μου φαίνεται πολύ όμορφο το μπλογκ σου...

      Διαγραφή
  8. Στην παραλία ούτε εγώ μπορώ να διαβάσω, κυρίως γιατί λόγω ήλιου μου φαίνονται πολύ φωτεινές οι σελίδες!! Εκτός αν είναι απογευματάκι! Φέτος όμως, με το μωρό, μάλλον ούτε στη βεραντούλα μου θα καταφέρω να διαβάσω! Θα με κερδίσουν τα αγκού και τα κούκου τσα!!

    Τρελοτουρίστρια

    ΥΓ. Ελπίζω να πηγαίνουν όλα καλά με την εγκυμοσύνη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτο μωροκαλοκαίρι; Μην διαβάσεις τίποτα....
      Θυμάμαι ακόμα το σκιουράκι μου μωρό, είχε προτεραιότητα σε όλα. Κι ακόμα έχει δηλαδή, αλλά τώρα μπορείς να βγεις στη βεραντούλα και αυτός να παίζει όσο η μαμά διαβάζει.

      Υ.Γ. Έτσι φαίνεται, φουσκώνω αργά, σταθερά και υπομονετικά.

      Διαγραφή
  9. Ενδιαφέρον το blog σου !!!! Καλώς σε βρήκα! ... Στην παραλία μπορώ να διαβάσω , αλλά προτιμώ να διαβάζω στο σπίτι! Συγκεντρώνομαι καλύτερα!

    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως πολύ λίγοι άνθρωποι διαβάζουν περισσότερο εκτός σπιτιού από ότι εντός, έτσι κι αλλιώς.

      Καλώς όρισες, Βάσια.

      Διαγραφή