16/8/13

Μάλλον δε θα αλλάξουμε ποτέ....



Θα σας πω μια μικρή ιστοριούλα που δείχνει γιατί τα πράγματα στην Ελλάδα δεν θα αλλάξουν ποτέ. Πρόσφατα χρειάστηκε να δώσω μια κατάθεση στην αστυνομία. Ο 25χρονος συμπαθέστατος και πολύ χαμογελαστός αξιωματικός υπηρεσίας που είχε φορτωθεί όλο το Τμήμα μόνος του και παρ’ όλα αυτά δεν το βαρυγκωμούσε, μου πήρε την κατάθεση στον υπολογιστή, ήταν μαζί μου αβρότατος και ευγενικός, με χαλάρωσε με ιστορίες παρόμοιες με αυτό που μου είχε συμβεί και στο τέλος με ευχαρίστησε για το χαμόγελό μου και ευχήθηκε να έχει έναν πελάτη σαν κι εμένα τη μέρα.

Περιγράφω την κατάσταση για να μη νομίσετε πως αυτά που θα πω παρακάτω έγιναν υπό καθεστώς πίεσης. Αφού έγραψε τα βασικά με ρώτησε ρουτινιάρικα αν είμαι Χ.Ο., εγώ απάντησα χαζοχαρούμενα ναι. Τελείωσε η κατάθεση και μου τη δίνει να τη διαβάσω. Πάνω λοιπόν στο δημόσιο έγγραφο της χώρας μας έλεγε «Έτεινε το χέρι πάνω στο Ιερό Ευαγγέλιο και ορκίστηκε πως τα παρακάτω είναι αληθή:». Όταν με είδε να γελάω με ρώτησε ευγενικότατα αν είχα κάποια άλλη θρησκεία κι αν ήθελε να το αλλάξω. Δεν τον έβαλα στη διαδικασία, εξάλλου το τμήμα είχε έλλειψη στα βασικά και μάλλον το χαρτί και το μελάνι δεν ήταν σε αφθονία.

Αλλά… Λάθος πρώτο με ρώτησαν τη θρησκεία μου κι εγώ κώλωσα  να δηλώσω άθεη. Δευτερευόντως πάνω στο δημόσιο έγγραφο της χώρας μας παραμένει αυτή η απαράδεκτη φράση. Δηλαδή αν είχα δηλώσει μουσουλμάνα θα έλεγε «στο ιερό Κοράνι»; Κι αν ήμουν βουδίστρια, βραχμάνα, δερβίσης Σούφι; Είναι δυνατόν σε μια χώρα του 21ου αιώνα τα δημόσια έγγραφα να περιλαμβάνουν το Ευαγγέλιο, την Παναγία και τους τρεις Αποστόλους;


Κάποια πράγματα δεν θα αλλάξουν ποτέ, γιατί εμείς που διακηρύττουμε τάχαμου την αντίθεσή μας τα αφήνουμε να διαιωνίζονται. Και οι πρακτικές αιώνων, απολιθωμένες, άγριες και ιεραρχικές παραμένουν ανάμεσά μας, να μας θυμίζουν πως όταν η Ευρώπη ζούσε τον Διαφωτισμό εμείς ακόμα σκαρφαλώναμε στα δέντρα.  


31 σχόλια:

  1. Ανώνυμος16/8/13, 10:09 μ.μ.

    Τα πράγματα δεν θα αλλάξουν αγαπητή μου στην Ελλάδα ποτέ διότι κάποιοι σαν εσένα ζουν ακόμη στο σκοτάδι της αθείας αλλά και το λανθασμένο τρόπο του τάχα Χριστιανού!!
    Ο Θεός , η μητέρα Του,και όλοι οι Αγιοι είναι ολοζώντανοι αλλά μόνο σε αυτούς που έχουν την πραγματική διάθεση και προαίρεση να Τους δεχθούν, και τίποτα παραπάνω.
    Απλά τίποτα δεν αλλάζει στην Ελλάδα,γιατί κανείς δεν νοιάζεται πέρα απο τον εαυτούλη ΜΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος17/8/13, 12:13 π.μ.

      Kι εσύ πιστέ θεωρείς πως πρέπει και είναι μέσα στις εντολές,να ορκίζεσαι στο όνομα τους.ΕΎΓΕ.

      Διαγραφή
    2. Το θέμα του πολιτικού (κοινού για όλους μας) όρκου δεν έχει να κάνει με τη θρησκεία στην οποία πιστεύεις. Είναι ένα θέμα καθαρά πολιτικό που δεν εμποδίζει φυσικά τους χριστιανούς να εξασκούν ελεύθερα την πίστη τους με κανέναν τρόπο. Η επίσημη εκκλησία που επιθυμεί να παρεμβαίνει έστω και τύποις στην λειτουργία και την τελετουργία του κράτους είναι τελείως διαφορετικό θέμα από την πίστη.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος17/8/13, 3:44 μ.μ.

      Τα πραγματα δεν θα αλλαξουν αγαπητη/ε μου στην Ελλαδα ποτε, οσο καποιοι σαν εσενα ζουν στο σκταδι του μεσσαιωνα... Ζουμε στο 2013 και ακομα να καταλαβεις οτι ο θεος, η μητερα και ο γιος της ειναι αποκυηματα της φαντασιας μιας αλλης εποχης που οι ανθρωποι μεσα στην αμαθεια τους ειχαν αναγκη (και απολυτα λογικα για εκεινη την εποχη) να πιστευουν καπου. Δυστυχως για σενα οι εποχες αλλαζουν και οι θρησκειες Α.Ε., οι θρησκειες του "μη", του "απαγορευονται ολα", των σταυροφοριων και του αιματος θα περασουν στο χρονοντουλαπο της Ιστοριας.

      ΓΙΩΡΓΟΣ Σ.

      Διαγραφή
    4. Μακάρι Γιώργο, συμφωνώ. Αλλά για να περάσουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα πρέπει να πάψουν συνήθειες χρόνων βαθιά ριζωμένες από γενιά σε γενιά. Μην ξεχνάμε πως η οργανωμένη εκκλησία είναι ένας πολιτικός οργανισμός που χρόνια τώρα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο παρεμβαίνει στην ιστορία (και δε μιλώ μονάχα για τη δική μας ιστορία φυσικά). Από τα πιο απλά και συμβολικά σαν αυτό που δεν έκανα εγώ, ως τα πιο συλλογικά που δεν κάνουν οι πολιτικοί μας χρόνια τώρα.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος17/8/13, 12:05 μ.μ.

    Πρώτον και κύριον η Ελλάδα είναι μία χώρα Ορθόδοξη,σας αρέσει δεν σας αρέσει.Εάν θέλετε να αλλάξετε θρήσκευμα επειδή έχουμε και ανεξιθρησκεία μπορείτε να το κάνετε.Από ότι περιγράψατε,εσείς χαζογελάσατε,άρα εσείς είστε που φροντίζετε κάποια πράγματα να μην αλλάζουν.Ίσως γιατί δεν είστε και τόσο σίγουρη για την αθεία σας.Όσο για τον Διαφωτισμό και το σκαρφάλωμα στα δέντρα, απλώς άστοχο.Εβελίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που θα πρέπει να αναλογιστούμε είναι αν η Ελλάδα είναι πράγματι μια χώρα Ορθόδοξη. Πέρα από αυτό έχετε δίκιο, εγώ δεν έδωσα την σωστή απάντηση, αν και ξέρετε βεβαίως πως αφού με βαφτίσανε σε μια ηλικία που δεν είχα γνώμη, τα επίσημα χαρτιά μου λένε ΧΟ και είναι δύσκολο να αλλάξουν.... Δεν με νοιάζει η πίστη του καθενός, όσο δεν παρεμβαίνει στις πολιτικές λειτουργίες.

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος17/8/13, 12:33 μ.μ.

    Δεν διαφωνώ καθόλου,αλλά το θέμα είναι η δική μας πολιτική στάση.Σε μας οφείλετε όλο αυτό.Εμείς αποτελούμε και το κράτος και την κοινωνία και η δική μας θέση ορίζει τα πράγματα.Και είναι ΜΕΓΆΛΟ θέμα πόσο η πίστη έχει να κάνει με το κράτος και τις λειτουργίες του.Για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα άλλο πίστη,άλλο θρησκεία,άλλο επίσημη εκκλησία.Και για το πόσο Ορθόδοξη είναι η επίσημη εκκλησία,το αναλογίζομαι και τρομάζω.Η Ελλάδα είναι Ορθόδοξη χώρα,για το άν έχει Ορθοδόξους αναρωτιέμαι.Εβελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Εβελίνα
    ...Η Ελλάδα είναι Ορθόδοξη χώρα,για το άν έχει Ορθοδόξους αναρωτιέμαι....

    ΔΗΛ.πχ.αν δεν έχει Ορθόδοξους,Η Ελλάδα όμως παραμένει ορθόδοξη....Εννοείς ότι την βάφτισαν όταν ήταν μικρή και αναγκαστικά είναι ορθόδοξη,ή ότι μπορεί να μην έχει ορθόδοξους ανθρώπους αλλά έχει ορθόδοξες πέτρες,φυτά,και ζώα?
    Ή μήπως ιστορικά είναι ορθόδοξη 1500 χρόνια ως χώρος χωρίς ορθόδοξους κατοίκους?Μα δεν ήταν ιστορικά για χιλιάδες χρόνια ΜΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ?
    Δε βγάζω άκρη στη συλλογιστική σου..

    Το κράτος δε το αποτελούμε εμείς, αλλά διαπλεκόμενες εξουσίες συμφερόντων που έχουν και χρησιμοποιούν κάθε μέσο για να διατηρούν τα προνόμια και την εκμετάλλευση τους.Γι'αυτό συμβαίνει αυτό που περιγράφει η Κατερίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος17/8/13, 4:23 μ.μ.

    Πάντως ισχύει ότι οι μουσουλμάνοι ορκίζονται στο κοράνι και σε κάποια αστυνομικά τμήματα έχουν και κοράνι να τους βάλουν για όρκο όπως υπάρχει κι ευαγγέλιο. Γενικά σε αναγνωρισμένες θρησκείες ορκίζονται στην πίστη τους και στο κάθε ιερό κείμενό τους,σε περίπτωση που δηλώσεις άθεος ο όρκος δίνεται στην τιμή και υπόληψή σου, αν είναι παπάς ορκίζεται στην ιερότητά του κοκ. Έχει μεγάλη γκάμα το κατάστημα!
    Ελίζα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντως στο συγκεκριμένο δεν είχε Κοράνι, ούτε και Ευαγγέλιο, επίσης δεν είχε περιπολικό (μεταγωγή στη ΓΑΔΑ), είχε έναν φύλακα στην πύλη, τον Αξιωματικό υπηρεσίας και τη Γραμματέα. Κι όσο μου έπαιρνε κατάθεση ο καλός αξιωματικός δεν υπήρχε κανείς να φέρει το φαί στους κρατουμένους από την πύλη επάνω, οπότε καθυστέρησα και το πρωινό τους.

      Υ. Γ. Κρατητήριο είχε....

      Διαγραφή
  6. Πιστή μου Εβελίνα!

    Το επιχείρημα περί πίστης είναι τόσο ηλίθιο που απορώ για την κατάσταση της διανοητικής σου δύναμης και τείνω σαν αμετανόητος κουτσομπόλης αλλά και σχολαστικός ερευνητής, να ζητήσω προσωπικές πληροφορίες για την ηλικία σου, μορφωτικό επίπεδο, κ.τ.λ. μπας και νιώσω λίγο αισιόδοξος για το μέλλον μου! Ο Χριστός και η σαλεμένη παρέα του, είναι ολοζώντανοι και εμφανίζονται μόνο σε αυτούς που μπορούν να τους δεχθούν (φυσικά, δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι παραισθήσεις!). Αυτό το επιχείρημα είναι εφάμιλλο με εκείνο που λέει ότι αν πέσεις από μια γέφυρα και πιστέψεις ότι μπορείς να πετάξεις θα τα καταφέρεις. Και γω τότε, περαστικός διαβάτης κάτω από την γέφυρα, πλησιάζω τον ανθρώπινο πουρέ και ψιθυρίζω χαιρέκακα σε όποιο αυτί παρέμεινε κολλημένο στο κεφάλι ότι "Δεν πίστεψες αρκετά!"

    Χριστιανός υπήρξε μόνο ένας και αυτός ήταν ο Χριστός (αν υπήρξε στα αλήθεια, αδιάφορο μου είναι). Μετά από αυτόν υπήρξαν μόνο σφαγμένοι και πολλοί ανελεύθεροι άνθρωποι. Δεν μπορώ να δεχθώ ότι μέσα στην τρυφηλότητα της εποχής (παρά την εξάπλωση της οικονομικής κρίσης), είσαι μια χριστιανή. Περισσότερο είσαι ένα υβρίδιο χριστιανής με χαρακτηριστικά αναλλοίωτης ηλιθιότητας. Η πίστη προυποθέτει δειλία και ανωριμότητα. Μια παρηγορητική σκέψη ότι τις δύσκολες στιγμές θα μπορέσουμε να κρεμαστούμε από τα αρχίδια του Χριστού και το πιο εξωφρενικό, ότι θα πείσουμε και τους υπόλοιπους ότι πρόκειται για μια άκρως τιμητική θέση! Η ορθόδοξη, όπως λες, Ελλάδα αν έπαιξε σημαντικό ρόλο σε ηρωικές περιόδους της σύγχρονης ιστορίας (άλλη πουτάνα και αυτή!) είναι γιατί και μια αγέλη δειλών, μπορεί να δείξει μερικές στιγμές σημάδια γενναιότητας. Να είσαι όμως πιστός και να πολεμάς ενάντια στην υποδούλωση, είναι λίγο οξύμωρο, δε νομίζεις;

    Οι άθεοι είναι κλάσεις πιο έξυπνοι από τους πιστούς. Αν ζεις με τα δεσμά και τους περιορισμούς της θρησκείας δεν είσαι διόλου έξυπνος. Η ελευθερία σπάνια συναντά άνθρωπο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η αναζήτηση πρέπει να γίνεται με την σιδερένια μπάλα της θρησκείας στο πόδι μου. Βέβαια, εσύ μπορεί να αντιτείνεις ότι χωρίς τα προνόμια και την δύναμη της θρησκείας δε θα μπορέσεις να αισθανθείς την απόλυτη ελευθερία. Και γω απαντώ: "Ναι καλά!" Μάρτυς μου ο Θεός (σου), νομίζω ότι δεν έχεις ξαναδιαβάσει αυτό το μπλογκ και μάλλον ούτε πρόκειται να ξανασυμβεί. Αν είχες διαβάσει τις αναρτήσεις και διάβαζες και η ίδια λογοτεχνία (δεν συμπεριλαμβάνεται η Βίβλος) θα είχες μια λεπτότητα στο πνεύμα σου και θα αντιλαμβανόσουν την ουσία του άρθρου, χωρίς να αραδιάζεις χοντροκομμένες μπούρδες του τύπου "Η Ελλάδα είναι ορθόδοξη, σας αρέσει δε σας αρέσει!" Πώς στο διάολο (ουπς, μου ξέφυγε!) όλοι εσείς οι θρησκόληπτοι μυρίζεστε το χώρο όπου μπορεί να εισχωρήσει λίγη θρησκευτική προπαγάνδα, δεν μπορώ να το καταλάβω. Σαν τα γουρούνια που ψάχνουν για τρούφες κάτω από το χώμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προσωπικά, προσβάλλομαι να με θωρεί ο χλεμπονιάρης μουσάτος την ώρα που προσπαθώ να λύσω τις ασκήσεις του "σκέφτομαι και γράφω" ή να προαυλίζομαι για να ακούσω μια ηλίθια προσευχή που ελάχιστα καταλαβαίνω. Ή να πίνω μαυροδάφνη από τριών χρονών, νιώθοντας κάθε φορά τους κυνόδοντές μου να μακραίνουν σαν μου λένε ότι αυτό είναι το αίμα ενός καλού και αγαθού Θε-ανθρώπου. Ή να μου πιπιλίζουν το μυαλό ότι ο Θεός είναι παντοδύναμος και εγώ πρέπει να είμαι ο χέστης. Στα δεκαπέντε μου βρήκα την δύναμη (και ας πρόκειται για ένα ελάχιστο ποσοστό της παντοδυναμίας) να καταλάβω ότι τελικά ο χέστης ήταν ο Θεός (και όσοι μου το φόρτωσαν με το πρώτο κλάμα που έβγαλα)!

    Το πιο απαράδεκτο είναι να υπάρχουν εικόνες και καινές διαθήκες στα νοσοκομεία. Αλλά εξεγείρομαι πραγματικά όταν καταλαβαίνω ότι μπορεί να υπάρχει έστω και ένας γιατρός θρησκευόμενος. Πολύ φοβάμαι όμως ότι υπάρχουν, και αν δεν χρησιμοποιούν ανοικτά τον Θεό, είναι τόσα τα κλισέ της θρησκείας ακόμα και σαν μάσκα κολλημένα στις εκφράσεις του προσώπου, που όταν ήρθε ο γιατρός να μου πει ότι ο πατέρας μου πέθανε, στο μηχανικά λυπημένο πρόσωπό του, είδα να διαγράφεται (αλλά να μην λέγεται) η φράση "κουράγιο! ο Θεός είναι μεγάλος...", και εγώ με λύσσα κρατήθηκα να μην ξεστομίσω την συνέχεια, "... μαλάκας!"

    Υ.Γ. Εβελίνα, ελπίζω η χριστιανοσύνη σου να συγχωρήσει το σχόλιό μου και αν ξαναπεράσεις να αφήσεις μια απάντηση, σε παρακαλώ να στρέψεις και το άλλο μάγουλό σου για να μπορέσω να σε βρίσω ξανά!

    Υ.Γ. 2 Αυτά που έγραψα, μην τα παίρνεις προσωπικά. Στους πιστούς δεν κάνω διακρίσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος18/8/13, 7:35 μ.μ.

    Ο Νίτσε είπε: πώς άν υπάρχει Θεός τότε δεν μπορεί παρά να είμαι εγώ.Κύριέ μου,είμαι αμόρφωτη ,γριά,κοντή και χοντρή.Όσο για την άποψή σας,τι να πω,κλισέ,κλισέ κλισέ.Διαβάστε ή κατεβάστε απο το youtube τις απόψεις του Ρενου Αποστολίδη, για τον Χριστό και το ευαγγέλιο και ειλικρινά,βοήθειά σας.Απλά φροντίστε ως διανοούμενος,να είστε πιο ευγενής κυρίως ως πρός τον εαυτό σας.Και φυσικά οι άθεοι είναι πιο έξυπνοι,άλλωστε ο Χίτλερ και ο Στάλιν είναι αντιπροσωπευτικά δείγματα του αθεισμού.Εβελίνα,μιά αμόρφωτη χριστιανή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Νίτσε επίσης είπε ότι "ο Θεός πέθανε!" Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να αραδιάζουμε τσιτάτα του Νίτσε. Είναι κάποιο είδος παιχνιδιού;

      Το "κοντή" και "χοντρή" δεν χρειαζόταν να μου το πείτε, δεν είμαι τόσο περίεργος. Τώρα το "γριά" είναι κάπως σχετικό, θα προτιμούσα ηλικία. Γιατί αν είστε 35 με τέτοιες απόψεις, τότε είστε πολύ γριά! Όσον αφορά την άποψή μου που την χαρακτηρίζετε τρις κλισέ, δε θα έλεγα ότι είναι και τόσο, μάλλον θα την χαρακτήριζα "κλ(ε)ίσε τα στόματα"-άποψη, αλλά εγώ είμαι και διανοούμενος και έχω το ακαταλόγιστο!

      Αυτό το "βοήθειά σας" που γράψετε μου θύμισε ένα περιστατικό στο στρατό όπου ένας με ρώτησε αν πιστεύω στον Θεό και μόλις του είπα ότι είμαι άθεος, με κοίταξε υποτιμητικά και μου είπε, "καλά πώς ζεις χωρίς Θεό;" "Λίγο πιο δυστυχισμένος από σένα!" του απάντησα και η κουβέντα έληξε εκεί.

      Ο Στάλιν και ο Χίτλερ ήταν οι προσωποποιήσεις της προπαγάνδας και έτσι δεν μπορώ να πιστέψω τίποτα από αυτά που λέγονται γι' αυτούς, αν δηλαδή ήταν άθεοι ή χριστιανοί, έξυπνοι ή χαζοί, δεξιόχειρες ή αριστερόχειρες, μονογαμικοί ή πολυγαμικοί, παρά μόνο όσα έχει καταγράψει η επίσημη ιστορία. Γιατί αν πιστέψω την προπαγάνδα που έλεγε ότι ο Χίτλερ ήταν χορτοφάγος, μου φαίνεται κάπως παράδοξη η προτίμηση που έτρεφε για την καμένη σάρκα! Επίσης, η παραφροσύνη δεν αντιτίθεται στην εξυπνάδα.

      Στο "Αλφαβητάρι του Διαβόλου" (απαγορευμένο ανάγνωσμα για εσάς) του Αμπρόουζ Μπηρς στην λέξη "ευγένεια" γράφει "Η πιο αποδεκτή υποκρισία". Δεν νομίζω πως θέλω να συνάψω μια τέτοια σχέση με τον εαυτό μου!

      Διαγραφή
  9. Ανώνυμος18/8/13, 8:19 μ.μ.

    Κύριε Μαραμπού στο να βρίζετε είστε πολύ καλός, και σε μια πρόταση σίγουρα θα είχατε την θέση του '' υποκείμενου''.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από το να είμαι το "αντικείμενο" συμφεροντολογικών και προπαγανδιστικών θεωριών, προτιμώ να είμαι υποκείμενο, μη σου πω καλύτερα, αντωνυμία α' ενικού!

      Διαγραφή
  10. Ανώνυμος18/8/13, 8:23 μ.μ.

    Μαραμπού μόνο λύπηση προκαλείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη με λυπάσαι, γιατί χάνεις τον καιρό σου. Είμαι χαμένη υπόθεση!

      Διαγραφή
  11. Ανώνυμος18/8/13, 9:17 μ.μ.

    Ο χαρακτηρισμος "υποκειμενο" ειναι τιτλος τιμης αν προερχεται απο τους σκοταδιστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εβελίνα, πόσα σχόλια θα αφήσεις; Ούτε ο Πεσσόα τόσους ετερώνυμους!

      Διαγραφή
    2. Μαραμπού παρασύρθηκες μου φαίνεται. Ετούτος ο ανώνυμος σε στήριζε καλέ!

      Διαγραφή
    3. Χαχα... ναι, έχεις δίκιο! Το σκεφτόμουν αργότερα καθώς ετοιμαζόμουν να κοιμηθώ. Με παρέσυραν οι ανώνυμοι! Αν και άθεος δηλώνω μετάνοια.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος19/8/13, 12:25 μ.μ.

      Μα καλα σου λεει η Κατερινα, δικιο σου εδινα. Δεν πειραζει! Αφου μετανοησες συγχωρεμενος τεκνον μου!

      Διαγραφή
  12. Αγαπητή μου Κατερίνα μήπως θα έπρεπε να απενεργοποιήσεις τη δυνατότητα σχολιασμού από ανώνυμους;
    Κανέναν σεβασμό δεν μπορεί να μου προκαλέσει κάποιος που προσπαθεί να επιχειρηματολογήσει μέσω ενός ανώνυμου σχολίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε αναρτήσεις σαν κι αυτή θα έπρεπε καλή μου librarian, έχεις δίκιο. Στις συνήθεις μου για τα βιβλία θεωρώ κουραστικό να απαιτώ κάποιος να χρησιμοποιήσει κάποιον λογαριασμό του ( ο blogger δεν είναι και το πιο ευκίνητο πράγμα του κόσμου όσον αφορά τα σχόλια). Μου αρκεί μια υπογραφή με ένα όνομα στο τέλος.

      Στο προκείμενο τώρα (ή μάλλον στον υποκείμενο :P) πιστεύω πώς ειδικά σε τέτοια θέματα όποιος δεν έχει το θάρρος της υπογραφής του δεν πρέπει να συμμετέχει σε τέτοια συζήτηση.

      Διαγραφή
  13. Θα πω την άποψη μου εκτός των ανώνυμων σχολίων. Κι εγώ ενοχλούμαι από τις πρακτικές και τις τελετουργίες που έχουν ξεμείνει, δεν θα ήθελα το παιδί μου να υποβάλλεται στην πρακτική της "πρωινής προσευχής" από το νηπιαγωγείο ακόμα, δεν μου αρέσει η εικόνα σε κάθε τάξη, ειδικά ο Εσταυρωμένος μου δημιούργησε ένα προβληματάκι με το τρίχρονο της προάλλες. ( Μαμά, τί κάνουν στον Μόγλη....). Και δεν πιστεύω πως ο Χριστιανισμός που οικοδομήθηκε πριν 2000 χρόνια πάνω σε δοξασίες και πρακτικές της εποχής μπορεί πια να εκπροσωπήσει τον σύγχρονο άνθρωπο. Επίσης οι παρεμβάσεις της επίσημης εκκλησίας στο κράτος με εξοργίζουν.

    Από την άλλη γνώρισα στη ζωή μου ήδη αρκετούς έξυπνους ανθρώπους που θεωρούν εαυτόν πιστούς, είδα τον πατέρα μου να στρέφεται στα τελευταία του στη θρησκεία όντας εν πολλοίς άθεος στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, δεν πιστεύω στους αφορισμούς. Ως σκεπτόμενος άνθρωπος δεν μπορώ παρά να απορρίψω την ιδέα ενός Μπαμπούλα να μου υποδεικνύει την ηθική μου, αυτό μπορώ να το κάνω εγώ για τον εαυτό μου και μάλιστα αποτελεσματικότερα γιατί είναι με την ελεύθερή μου βούληση. Όμως δεν επιθυμώ να επιβάλλω τη γνώμη μου σε κανέναν, εκνευρίζομαι μονάχα που μου επιβάλλουν την δική τους. Και που και το 2ο παιδί μου θα αναγκαστώ να το βαφτίσω. Αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπήρξα λίγο καυστικός σε μερικά σημεία αλλά, αναφερόμουν μόνο στο συγκεκριμένο άτομο που με εξόργισαν αυτά που έγραφε. Και εγώ έχω γνωρίσει έξυπνους πιστούς χωρίς να νιώθω την ανάγκη να επέμβω στην θρησκεία τους. Γενικά αποφεύγω να μιλάω περί θρησκείας γιατί αποδεικνύεται ανώφελο, αν το κάνω ή θα γίνω πολύ καυστικός ή θα είμαι κάτω των προσδοκιών μου (και στις δύο περιπτώσεις, αργότερα θα το ψιλομετανιώσω). Συνήθως πειράζω τους γονείς μου που πιστεύουν στον Θεό και στην εκκλησία (καθότι άνθρωποι του χωριού έχουν παραδοσιακά ένα δέσιμο με την εκκλησία) λέγοντας τους πειράγματα του τύπου: "Νομίζετε ότι είναι τυχαίο που η Αγία Τράπεζα ονομάζεται έτσι; Οι παπάδες διαθέτουν διαβολεμένο αυτοσαρκασμό!" Και αυτό, γιατί διασκεδάζω να τους προκαλώ έκπληξη και από ό,τι καταλαβαίνω διασκεδάζουν και αυτοί με όσα τους λέω. Κατά τ' άλλα, συμφωνώ με όλα όσα ανέφερες και φέρουν την επώνυμη υπογραφή σου! :Ρ

      Διαγραφή
  14. http://skiouromanoula.blogspot.gr/2010/10/blog-post_27.html

    Αυτό το κείμενο το έγραψα 3 χρόνια πριν για τη βάφτιση του σκιουράκου. Τώρα η ιδέα της "υποχρεωτικής" βάφτισης με τρομάζει ακόμα περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ουπς! (ελπίζω να μου συγχωρέσετε το ξεφύτρωμα) αλλά τί εννοείς "θα αναγκαστώ να βαφτίσω"; εγώ δεν την έχω βαφτίσει την κόρη - κι ούτε πρόκειται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να μπορούσα, αλλά είναι τέτοια η συναισθηματική πίεση που είναι αδύνατο. Στο πρώτο ο πατέρας μου ήταν πολύ άρρωστος, στο δεύτερο ο πατέρας μου είναι πια πεθαμένος και θα πάρει το όνομά του.
      Ομολογώ πως σε κανένα παιδί μου δε θα δηλώσω τη βάφτιση, τα παιδιά μου θα πάρουν το όνομά τους με ονοματοδοσία (όπως το πρώτο) και δεν θα δήλωνα ποτέ αντί για αυτά μια θρησκεία. Αλλά την τελετή το βρίσκω ανέφικτο να την αποφύγω.

      Διαγραφή