4/7/23

Βιβλία για το καλοκαίρι






Φτιάχνω λίστα με τα βιβλία που θέλω να διαβάσω το καλοκαίρι, την έχω αλλάξει οκτώ φορές, δεν μπορώ να αποφασίσω. Δεν ξέρω ποιος αναθεματισμένος μου έβαλε αυτή την ιδέα, εγώ δεν τα κάνω ποτέ αυτά στον εαυτό μου. Ή μήπως τα κάνω; Είναι πάντα κάπως μαγικός ο τρόπος που τα βιβλία σε πάνε σε άλλα βιβλία, αυτό το περιβόητο επόμενο βιβλίο. Και τώρα τι; Μετά από αυτό τι;

Έχω υπάρξει αδηφάγα αναγνώστρια, από αυτούς που τελειώνανε το ένα το μεσημέρι και ξεκινούσαν το άλλο το απόγευμα. Έχω υπάρξει και απεγνωσμένη αναγνώστρια, στα νιάτα μου γιατί δεν ήξερα τι θα με οδηγήσει στο επόμενο βιβλίο και κοιτούσα τους τίτλους στους πάγκους σαν να δάγκωναν, αργότερα γιατί δεν ήξερα τι να πρωτοδιαβάσω και κατανάλωνα μόνο παγκόσμια αριστουργήματα. Τώρα είμαι μάλλον σε αναγνωστική ωριμότητα, μου βάζω μέτρο, σταματάω ανάμεσα στα βιβλία, το σκέφτομαι ποιο θα είναι το επόμενο, παρατάω βιβλία αν δεν μ τράβηξαν ως τη σελίδα τριάντα∙ χωρίς έλεος.

Να και η tbr (to be read). Βοηθάτε αδέλφια! 

[Άμα θέλετε να δείτε οπισθόφυλλα, τιμές κτλ, πατήστε στους ενεργούς συνδέσμους]



1. Τα πετροχελίδονα, του Φερνάντο Αραμπούρου, μτφ. Τιτίνα Σπερελάκη, εκδ. Πατάκη
 

Γιατί η Πατρίδα είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα βιβλία που έχω διαβάσει


2. Τα εφτά φεγγάρια του Μααλί Αλμέιντα, Σέχαν Καρουνατίλακα, μτφ. Ρένα Χατχούτ, εκδ. Gutenberg
 

Γιατί θέλω να διαβάσω έναν συγγραφέα από τη Σρι Λάνκα


3. Μύχιες Καταστροφές, Κριστίνα Πέρι Ρόσι, μτφ. Άννα Βερροιοπούλου, εκδ. Καστανιώτη
 

Α, αυτό το ξεκίνησα, είναι διηγήματα για τις γυναίκες και τη σεξουαλικότητα, και πολύ μου αρέσει


4. Παράδεισος, Αμπντουλραζάκ Γκούρνα, μτφ. Κατερίνα Σχινά, Ψυχογιος
 

Ντροπή να μην έχω διαβάσει τίποτε από τον νομπελίστα


5. Τα φιλιά, Μανουέλ Βίλας, μτφ. Νάννα Παπανικολάου, εκδ. Ίκαρος

Γιατί θέλω να συνεχίσουν να υπάρχουν «μεγάλα, ερωτικά μυθιστορήματα» στην «κανονική» λογοτεχνία, και να μην παραδώσουμε το είδος στην ευτέλεια του ροζ
 

6. Φλεγόμενο αγόρι, Πολ Όστερ, μτφ. Ιωάννα Ηλιάδη, εκδ. Μεταίχμιο

Γιατί είναι Όστερ, μην ακούω βλακείες
 

7. Forever, Μαρία Κουγιουμτζη, Καστανιώτης

Μου φαίνεται απίστευτο που δεν την έχω διαβάσει. Και φαίνεται απίστευτο και σε έναν καλό μου φίλο, και εγώ τον εμπιστεύομαι σε θέματα λογοτεχνίας σχεδόν με τα μάτια τυφλά.


8. Η πιο μυστική μνήμη των ανθρώπων, Μοχάμεντ Μπουγκάρ Σαρ, μτφ. Μήνα Πατεράκη Γαρέφη

Γεννήθηκε το 1990 στη Σενεγάλη, μεγάλωσε στη Γαλλία, έχει σαρώσει όλα τα βραβεία, θέλω.


9. Και οι νεκροί ας θάψουν τους νεκρούς τους, Μιχάλης Αλμπάτης, εκδ. Νήσος

Το έχω ξεφυλλίσει, έχω διαβάσει διάσπαρτα κομμάτια, ήρθε η ώρα να διαβάσω το χιτ του καλοκαιριού σωστά και οργανωμένα

10. Τριαντάφυλλα επί πιστώσει, Έλσα Τριολέ, μτφ. Κατερίνα Γούλα, Gutenberg

Η Έλσα Τριολέ ήταν η γυναίκα του Λουί Αραγκόν, αδελφή της Λίλια Μπρικ του Μαγιακόφσκι, μια από τις σημαντικότερες γυναικείες φιγούρες της ιστορίας της λογοτεχνίας. Οκ, είμαι θετικά προκατειλημμένη.

και

Έφηβος, Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, μτφ. Ελένη Μπακοπούλου, εκδ. Άγρα

Το έψαχνα χρόνια το εξαντλημένο, πρόκειται για το προτελευταίο μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι, πριν τους Καραμαζώφ. Α, και είναι Ντόστο που δεν έχω διαβάσει, τι να πει κανείς περισσότερο.



Και θέλω να ξαναδιαβάσω πανάθεμά με:



11. Το 2666 του Ρομπέρτο Μπολάνιο, ξανά

Εδώ έγραφα κάτι ακατάληπτα το 2012:   http://diavazontas.blogspot.com/search/label/2666

12. Το τενεκεδένιο ταμπούρλο, Γκύντερ Γκρας, ξανά

Το 2015, κάπως καλύτερα:   https://diavazontas.blogspot.com/2015/06/gunter-grass.html

13. Ιστορίες από την Κολυμά, Βαρλάμ Σαλάμωφ, ξανά

Είμαι μαζόχα, το ξέρουμε όλοι  

14. Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο, Μαρσέλ Προυστ, ξανά

Έχω να το κάνω από το 2012, και μου ήρθε η έμπνευση να βάλω και όλη τη Λέσχη Ανάγνωσης του Booktalks να το κάνει. Τεράστια επιτυχία! https://diavazontas.blogspot.com/2012/12/marcel-proust.html

 
Υ.Γ. 42 Ξέρω πως θα μετανιώσω τούτη την ανάρτηση, από κάτω θα γράψετε άλλα 142 που θα θέλω να διαβάσω και το καλοκαίρι μου θα γίνει πιο κουλουβάχατα από ποτέ 





2 σχόλια:

  1. Κατερίνα καλησπέρα
    Εάν προλάβεις διάβασε και το δεκαεφτά κλωστές του Πάνου Δημάκη
    Ευκαιρία τώρα που γυρίστηκε σειρά λίγων επεισοδίων με τον Πάνο Βλάχο πρωταγωνιστή στα υπέροχα Κύθηρα
    Θέλουμε την γνώμη σου,!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή