26/10/12

“The body artist”, Don Delillo




To The body artist” είναι ένα βιβλίο για την απώλεια, το πένθος, τον επανακαθορισμό του ατόμου μετά το θάνατο του συντρόφου, ένα βιβλίο που μόνο ένας συγγραφέας σαν τον Delillo θα μπορούσε να γράψει με τόση κλινική σαφήνεια.

Μια γυναίκα γύρω στα 35 παίρνει το πρωινό της μαζί με τον μεσήλικο συγγραφέα άντρα της, με τις ίδιες μηχανικές κινήσεις όπως πάντα, ο καθένας ξέρει τη θέση του, τι του ανήκει, τι μπορεί να δανειστεί, ως που μπορεί να φτάσει. Ύστερα αυτός πηγαίνει μια βόλτα με το αμάξι και αυτοκτονεί. Η γυναίκα του γυρνά στο εξοχικό σπίτι που πέρασαν τον τελευταίο καιρό τη ζωή τους, απομονώνεται, προσπαθεί να συμφιλιωθεί με το άναρχο και άψυχο μικρό ανθρωπάκι που έχει μείνει μέσα της, φτιάχνει την ψευδαίσθησή του και τη στήνει εμπρός της. Μετά μετουσιώνει το κορμί της σε τέχνη, σε μια παράσταση που καταλαβαίνουν μόνο κάποιοι. Για να φτάσει μέσα από τη διάλυση στη γνώση αυτού του εαυτού που θα είναι από δω και μπρος χωρίς εκείνον.

Εκπληκτική στη σύλληψη νουβέλα, που ανθρωποποιεί όλο το λούκι του χαμού αυτού που μετρούσε περισσότερο στη ζωή∙ ο θάνατος δε φεύγει ποτέ, παραμένει σα σκιά που δεν μπορεί να αρθρώσει ούτε λέξη, ανάμεσα στις διαστάσεις και τα πιθανά σενάρια. Και τελικά η λύτρωση έρχεται μονάχα αν αδειάσεις, φτάσεις να μην είσαι αλλά φυσικά πάντα να είσαι εσύ, για να βρεθείς ξανά κοντά στην αυτογνωσία. Κι αν η επίμονη άσκηση της ανάγνωσης δεν έφερνε στο νου μου τόσο κοντινές εμπειρίες, πιθανώς το βιβλίο να το είχα ξεπετάξει. Όμως κλείνοντας την τελευταία σελίδα ήξερα πως αυτή η διαδικασία κάτι μου θυμίζει.

“The body artist”, Don Delillo, Picador, 2001, pg.132   


2 σχόλια:

  1. Καλημέρα και Χρόνια Πολλά για την ημέρα!Η πρόταση σου θα φανεί πολύ χρήσιμη σε ένα αγαπημένο πρόσωπο!Σήμερα κι όλας θα παραγγείλω το βιβλίο που προτείνεις.Να είσαι καλά και καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΕΙΔΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΕΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΥΣΗ Ο Δρ AJAYI ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΟ ΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΣΤΕΡ ΣΤΟ Viber ή WhatsApp: +2347084887094 ή Email: drajayi1990@gmail.com

    Ο σύζυγός μου σχεδίαζε να με χωρίσει λέγοντας ότι ήταν κουρασμένος από την ένωση μας, έκπληκτος γιατί αυτό έγινε ξαφνικά και το ένστικτό μου μου είπε ότι κάτι πήγε στραβά, αργότερα ανακαλύπτω ότι ο σύζυγός μου έχει μια γυναίκα έξω, τον ρώτησα για αυτό , εξοργίστηκε πολύ και είπε ότι γι 'αυτό θέλει να χωρίσουμε, έφυγε από το σπίτι για 6 μήνες όταν είδα την επαφή του Δρ Ajayi του ξόρκι που μια γυναίκα εξήγησε ποιος ήταν σε θέση να μείνει έγκυος και να αποκτήσει ένα δικό της παιδί ένα φυτικό φάρμακο μετά από 9 χρόνια γάμου, πήρα την επαφή του και του εξήγησα την κατάστασή μου με τον άντρα μου, μου είπε ότι ο σύζυγός μου έχει χειραγωγηθεί από σκοτεινή δύναμη, μου είπε μερικά πράγματα να κάνω και να κάνω ένα ξόρκι για μένα, μετά από επτά μέρες από το ξόρκι ο σύζυγός μου επέστρεψε στο σπίτι και έσκισε το χαρτί διαζυγίου, ζούμε ευτυχισμένοι τώρα όλα χάρη στον Δρ Ajayi. Μην ντρέπεστε για τα προβλήματά σας, ζητήστε βοήθεια και λύστε το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή