11/9/13

O 4ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ «ΛόγωΤέχνης 2013»



Η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία προώθησης πολιτισμού Artspot προκηρύσσει τον 4ο Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό Διηγήματος «ΛογωΤέχνης 2013», με την υποστήριξη των Εκδόσεων Μεταίχμιο.
 Διάρκεια διαγωνισμού
Ως ημερομηνία έναρξης του Διαγωνισμού ορίζεται η 1η Σεπτεμβρίου 2013 και ως ημερομηνία λήξης η 15η Οκτωβρίου 2013. Κάθε συμμετοχή, που θα σταλεί εκτός των χρονικών πλαισίων θα θεωρείται εκπρόθεσμη και δεν θα γίνεται δεκτή.
 Το θέμα του διαγωνισμού
Το έτος 2013 είναι αφιερωμένο στον Κωνσταντίνο Π. Καβάφη και ο φετινός διαγωνισμός «ΛόγωΤέχνης 2013» τιμά τη μνήμη του μεγάλου Αλεξανδρινού ποιητή.
Το θέμα του διαγωνισμού είναι ελεύθερο, όμως οι συμμετέχοντες θα πρέπει να συμπεριλάβουν στην πλοκή του διηγήματός τους τις ακόλουθες επτά συγκεκριμένες λέξεις (σε οποιαδήποτε πτώση ή αριθμό):
Δρόμος, Ηδονή, Λιμάνι, Κεχριμπάρι, Ταξίδι, Γέρος, Καλοκαίρι   (Οι λέξεις περιέχονται στο ποίημα «Ιθάκη» του Κ.Π. Καβάφη).
Η Κριτική Επιτροπή θα αξιολογήσει την πρωτοτυπία, το λογοτεχνικό ύφος, την πλοκή, την δομή, τη σκιαγράφηση των ηρώων και τη δημιουργική σύνθεση ιστοριών που συμπεριλαμβάνουν τις επτά παραπάνω λέξεις.
Η ανάπτυξη του θέματος και της πλοκής των διηγημάτων είναι απολύτως ελεύθερη για τους συμμετέχοντες και δεν είναι απαραίτητο να σχετίζεται με τις ιδέες και το περιεχόμενο του ποιήματος «Ιθάκη» του Κ.Π. Καβάφη. Η επιλογή των επτά λέξεων στο θέμα του διαγωνισμού έγινε μόνο για να τιμηθεί ο ποιητής.

Έκταση κειμένων
Τα διηγήματα δεν θα πρέπει να ξεπερνούν σε έκταση τις 1.000 λέξεις(Συνυπολογίζονται και οι λέξεις του τίτλου του συμμετέχοντος διηγήματος)
 Η Κριτική Επιτροπή
Η Κριτική Επιτροπή είναι εξαμελής και αποτελείται από καταξιωμένους συγγραφείς, εκπρόσωπο του εκδοτικού οίκου Μεταίχμιο και εκπρόσωπο του φορέα διοργάνωσης Artspot.
eleutheriouΜάνος Ελευθερίου
Συγγραφέας
katsoularisΚώστας Κατσουλάρης
Συγγραφέας
michalopoulou mpouraΕλένη Μπούρα
Υπεύθυνη ελληνικής πεζογραφίας Εκδόσεων Μεταίχμιο
triantafilouΣώτη Τριανταφύλλου
Συγγραφέας
farsarisΓιάννης Φαρσάρης
Συγγραφέας, εκπρόσωπος του φορέα διοργάνωσης ArtSpot

Οι Νικητές
Τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής, κατόπιν αξιολόγησης όλων των συμμετοχών, θα επιλέξουν τα 40 καλύτερα διηγήματα του διαγωνισμού που θα εκδοθούν σε βιβλίο από τιςΕκδόσεις Μεταίχμιο.
Metaixmio-Logo
Στους 6 πρώτους νικητές του διαγωνισμού θα απονεμηθεί τιμητικό δίπλωμα. Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού θα γίνει σε ειδική τιμητική εκδήλωση βράβευσης.

26 σχόλια:

  1. Έστειλες, Κατερίνα; Εγώ φέτος είπα να δοκιμάσω την τύχη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έστειλα, μπας και με παρακινήσω και γράψω το ανέβασα. Πρόπερσι που έστειλα είχα γράψει ένα καλό κείμενο που πήρε το 3ο βραβείο. Και να σου πω, δεν με νοιάζει τόσο το βραβείο, όσο να έχω κίνητρο να γράψω.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος12/9/13, 3:16 π.μ.

    Η "καταξιωμενη συγγραφεας" Σωτη Τριανταφυλλου ειναι ενα σκουπιδι που τα τελευταια χρονια εχει γινει μια καλα αμοιβομενη πορνη της εξουσιας σαν ανταλλαγμα για τις υπηρεσιες της στους καιρους των μνημονιων. Η ταπεινη μου γνωμη ειναι οτι δεν πρεπει για χαρη της αγαπης μας προς τα βιβλια να ξεπλενουμε τετοιου ειδους ¨συγγραφεις". Μπορω επισης να αναφερω και αλλα τετοια ονοματα, δηθεν διανοουμενων λακεδων της εξουσιας (βλεπε Διβανη, Δημουλα, Μαρκαρης, Θεοδωροπουλος, Δοξιαδης και διαφοροι αλλοι).

    ΓΙΩΡΓΟΣ Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για αρχή ψυχραιμία, όπως κατάλαβες δεν έγραψα εγώ το κείμενο του διαγωνισμού, απλά είναι μια καλή ευκαιρία για ανθρώπους που γράφουν να ακουστεί λιγάκι κι η δική τους φωνή.

      Όσο για την ουσία του θέματος, συμφωνώ πως τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν οι συντηρητικές φωνές που γλείφουν την εξουσία. Δεν θα τους έβαζα όλους στο ίδιο καζάνι και στην τελική δεν θα του κρίνω λογοτεχνικά από αυτό, μόνον ως ανθρώπους, πολιτικούς, δημόσια πρόσωπα ή τί άλλο.

      Η Σώτη λοιπόν, που μαζί της διαφωνώ σφοδρότατα, έχει γράψει ιδίως στην αρχή κάποια αξιολογότατα βιβλία. Τα τελευταία της με αφήνουν αδιάφορη, αλλά ίσως αυτό είναι θέμα προσωπικού γούστου. Στη συνείδησή μου η πολιτική της στάση- που θα ήθελα να είναι άλλη- δεν μπορεί να ακυρώσει αυτά τα καλά βιβλία.

      Από την άλλη, αν ήταν σε κάθε διαγωνισμό να έχουμε τους κριτές που θέλουμε....

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος12/9/13, 12:01 μ.μ.

      και εδώ έρχεται το δύσκολο ερώτημα: μπορείς να ξεχωρίσεις ένα έργο τέχνης από τον καλλιτέχνη? ή για να το θέσω αλλιώς, θα μας άρεσαν τα γραμμένα με καπνό ποιήματα στον ουρανό του αλβέρτο ρουίς-τάγλε (ή αλλιώς κάρλος βίντερ) ακόμα και αν γνωρίζαμε για τους φόνους του? - ρομπέρτο μπολάνιο ''μακρινό αστέρι''.

      σώτη τριανταφύλλου δεν έχω διαβάσει. έχω διαβάσει όμως τα εμετικά (το λιγότερο) κείμενά της στο protagon και δεν έχω καμία όρεξη να πιάσω βιβλίο της. όσο καλογραμμένο και να είναι θα σκέφτομαι τις θεωρίες των δύο άκρων και τις ιδέες της για το μεταναστευτικό. δεν...

      θ.

      Διαγραφή
    3. Δεν ξέρω αν θα μας άρεσαν τα ποιήματα του βίντερ με τον καπνό του αεροπόρου, αλλά ξέρω πως μου αρέσουν τα ποιήματα του Πάουντ και πως μου αρέσει κι ο Σελίν, ενίοτε κι ο Γκύντερ Γκρας.

      Τί θέλω να πω; (όχι δεν συγκρίνω το Εργοστάσιο των μολυβιών με το Ταξίδι στην άκρη της νύχτας :P) Θέλω να πω πως μου έχει τύχει πλειστάκις να εκτιμώ το λογοτεχνικό έργο αλλά να σιχαίνομαι τον άνθρωπο.

      Υ.Γ. Το πως βρέθηκα εγώ υπερασπίστρια της Σώτης μετά από όσα της έχω σούρει τον τελευταίο καιρό, ούτε που ξέρω...

      Υ.Γ. 42 Φυσικά και τα άρθρα στο protagon είναι εμετικά.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος12/9/13, 8:51 μ.μ.

      Κατερινα εννοειται οτι ξερω οτι το κειμενο δεν το εγραψες εσυ. Δεν πηγαινε σε σενα η κριτικη. Απλα εγραψα την αποψη μου για την συγκεκριμενη κυρια. Επισης καποια απο τα βιβλια της τα εχω διαβασει πιο παλια και μου αρεσαν. Πλεον ομως δεν μπορω να ξεχωρισω ενα εργο τεχνης απο τον καλλιτεχνη...Συγνωμη αν παρεξηγηθηκα.

      ΓΙΩΡΓΟΣ Σ.

      Διαγραφή
    5. Το κατάλαβα. Απλά κάποιες φορές στα σχόλια σου (όταν έχουν να κάνουν με την πολιτική κι όχι με την λογοτεχνία) βγαίνεις πολύ επιθετικός. Ίσως απλά φταίει ο γραπτός λόγος που η έντασή σου αποκτά τέτοια βαρύτητα.

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος12/9/13, 10:59 μ.μ.

      Ναι Κατερινα, η αληθεια ειναι οτι ειναι επιθετικα αλλα δε νομιζω οτι φταει ο γραπτος μου λογος. Ειναι η αδικια που βιωνουμε σε καθε στιγμη της ζωης μας. Μια κουβεντα με τους ανεργους νεους φιλους μας, μια βολτα στους δρομους της Αθηνας βλεποντας τη φτωχεια που επικρατει νομιζω οτι αρκει.Ειναι θεμα ευαισθησιας και ανθρωπιας. Γι αυτο και η ενταση...

      Η λογοτεχνια ειναι το καταφυγιο καποιων στιγμων της μερας απο ολα αυτα, και ευτυχως που υπαρχει...αλλα για μενα δεν γινεται να ειναι αποκομμενη απο την πραγματικη ζωη.
      Συγνωμη αν κουρασα.

      ΓΙΩΡΓΟΣ Σ.

      Διαγραφή
    7. Εγώ θεωρώ γόνιμο το διάλογο, δεν νομίζω πως κουράζεις. Απλά προκαλείς μεγαλύτερη αντίδραση μερικές φορές από οτι είναι χρήσιμο για να μείνει ο άλλος και να διαβάσει με νηφαλιότητα αυτό που λες χωρίς να νιώθει πως θίγεται.

      Διαγραφή
  3. Γιατί να μην ξεχωρίζει το έργο τέχνης από τον καλλιτέχνη; Φυσικά και γίνεται, αλλιώς το "Ταξίδι στην άκρη της νύχτας" του Σελίν και τα ποιήματα του Έζρα Πάουντ, θα σάπιζαν παρέα με τα σάπια μυαλά που τα δημιούργησαν! Ήδη ακούω το αντεπιχείρημα, η Σώτη δεν είναι Σελίν ή Πάουντ, ναι ναι, συμφωνώ, αλλά η ουσία παραμένει η ίδια. Είτε Σώτη είτε Σελίν, το κείμενο, όταν πρόκειται για λογοτεχνία, είναι (δυνάμει) ανεξάρτητο από τον συγγραφέα. Μπορεί η φασιστική προπαγάνδα που απλώνω σε ένα κείμενο ή οι κομματικές μου μικρότητες να αντανακλούν ίσως το άτομό μου, αλλά ενδεδυμένες το πέπλο της λογοτεχνίας, αποκτούν ένα ατράνταχτο άλλοθι, που με αθωώνει (εντός των ορίων της λογοτεχνίας) για τις όποιες εγκληματικές ή ηλίθιες ιδέες μου.

    Νομίζω ότι, οι περισσότεροι αναγνώστες που ζητούν από τους συγγραφείς συνέπεια λόγων και έργων, είναι ως επί το πλείστον αναγνώστες που έχουν συνταιριάξει θέλοντας και μη, τις κομματικές απόψεις των συγγραφέων με το έργο τους. Ενώ στην προκειμένη περίπτωση της Σώτης, μου αρκεί μια πρόσφατη δήλωσή της, όπου έλεγε ότι δεν παιδεύει και πολύ τις λέξεις τώρα πια, γράφει όπως περίπου τις έρχονται στο νου. Γι' αυτό και εκδίδει ένα βιβλίο κάθε χρόνο. Επειδή καταφέρνει τώρα πια να εκδίδει ό,τι γράφει και επειδή γράφει ό,τι και όπως της κατεβαίνει στο μυαλό! Αυτά είναι αρκούντως ικανοποιητικά κριτήρια για να κρίνω το έργο της, δεν χρειάζεται να αναγουλιάζω και από πάνω, διαβάζοντας τα "εμετικά" της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και βέβαια άλλο ο καλλιτέχνης από το έργο του.
      Ωστόσο εδώ μιλάμε για κριτές και προσωπικά δε θα νομιμοποιούσα το δικαίωμα να κρίνει άνθρωπο που επιδεικνύει τέτοια έλλειψη κρίσης και λογικής τελευταία καθώς και μια ανάλγητη έλλειψη συμπόνοιας και συναισθηματικής φαντασίας.
      Το Μάνο Ελευθερίου λυπήθηκα. Τι κρίμα..
      Όπως και τη μιζέρια του βραβείου (έκδοση μεταξύ όλων και τσιγκουνιά χαρακτηριστική).

      Στους συμμετέχοντες εύχομαι όμως κάθε επιτυχία: Το γράψιμο μετρά.

      Διαγραφή
    2. Κοίτα τα βραβεία σε κάτι τέτοια είναι πάντα μίζερα....

      Διαγραφή
  4. Α στο καλό, Κατερίνα! Τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται! Δεν έκανα λογοκλοπή των ιδεών, στ' ορκίζομαι! :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα, είδες... Βέβαια εγώ ως συνήθως με 3 γραμμές, εσύ με 33...

      Διαγραφή
  5. "Το πως βρέθηκα εγώ υπερασπίστρια της Σώτης μετά από όσα της έχω σούρει τον τελευταίο καιρό, ούτε που ξέρω"... Κι όμως ενδόμιχα ή κι ενστικτωδώς ακόμα ξέρεις και ξέρεις πολύ καλά, Κατερίνα.

    Δεν είναι η ανάγκη, ούτε κάν η υποχρέωση, να υπερασπιστείς κάποιον ή κάτι, είναι ο βάρβαρος και χυδαίος πολλές φορές τρόπος που εκφράζεται δημόσια μια μερίδα συνανθρώπων μας για όποιους και ό,τι εκτιμούν και πιστεύουν δεν συμφωνεί με τις ιδέες, τα γούστα ή την αισθητική τους.

    Όλοι δεν συμφωνούμε με όλους κι είναι φυσικό αυτό, όμως στις διαφωνίες -κι εκεί νομίζω κρίνεται ο καθένας- ακολουθείται κατά κανόνα μεταξύ μας ένας άτυπος κώδικας που επιβάλεται από την ευγένεια, τον σεβασμό, την ελευθερία, τη δημοκρατία και γενικά κάποιες αρχές κι αξίες, που διευκολύνουν την επικοινωνία, αλλά και τις κοινωνίες να προχωρήσουν.

    Στις μέρες μας η λεκτική βία, δυστυχώς, κατακλύζει το διαδίκτυο και μεταφέρει και σ' αυτόν τον άυλο χώρο τη διάχυτη βία της καθημερινής πρακτικής συγκεκριμένων "χώρων", που διεκδικούν τα τελευταία χρόνια την αποκλειστικότητα και για λογαριασμό τους, την αγανάκτηση, το θυμό, την απογοήτευση, αλλά προπαντός και τη μόνη αλήθεια, το απόλυτα σωστό, το πελώριο δίκιο. Αλίμονο, λοιπόν, σε όποιον διαφωνεί.

    Σωστά, λοιπόν, κατά τη γνώμη μου, Κατερίνα, υπερασπίζεσαι την κυρία Σώτη Τριανταφύλλου, εφόσον μέσω αυτής υπερασπίζεσαι την ευπρέπεια, την ευγένεια και την προαγωγή του διαλόγου και της ανταλλαγής απόψεων, που σε διακρίνουν στην επικοινωνία με τους φίλους και τους αναγνώστες σου από το καλαίσθητο blog σου.

    Να είσαι καλά και ζητώ τη συμπάθειά σου αν μακρηγόρησα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ευάγγελε για τα καλά σου λόγια. Δεν είμαι κι εγώ βέβαια συνέχεια το πιο ευγενικό πλάσμα στον κόσμο, ας μην κρυβόμαστε...

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος12/9/13, 9:22 μ.μ.

      Ευαγγελε, δεν ειναι θεμα ασυμφωνιας. Ειναι θεμα θεσης και ταξης. Και εσυ απο οτι φαινεται απο αυτα που λες εχεις διαλεξει θεση και ταξη. Οταν μιλας για συγκεκριμενους "χωρους" εισαι απο αυτους που ανηκουν σε εναν πολυ "συγκεκριμενο χωρο". Σε αυτο των αστων δημοκρατων που δεν αντεχουν να αμφισβητουνται απο τους απο κατω οι αποψεις τους. Σε πληροφορω λοιπον οτι ο δικος σας "χωρος" μεσα απο τα οργανα του οπως το Βημα ( που προωθει μετα μανιας ολους αυτους τους "διανοουμενους") ασκουν απειρως περισσοτερη βια και ψυχολογικο πολεμο απο αυτα που εγραψα εγω. Βαρβαρος και χυδαιος τροπος που εκφραζεται δημοσια ειναι ο λογος ολων των προπαγανδιστων των μνημονιων και του καθημερινου εκφασισμου που ζουμε.

      Ουτε για αγανακτηση προκειται λοιπον, ουτε για θυμο. Ειναι συγκεκριμενη πολιτικη (οχι κομματικη) και ταξικη θεση. Αυτων που ειναι φτωχοι και φτωχοποιουνται καθε μερα και περισσοτερο και απο την αλλη της εξουσιας και των καλοπληρωμενων υπαλληλων της. Τοσο απλα.

      ΓΙΩΡΓΟΣ Σ.

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος12/9/13, 3:00 μ.μ.

    όπως είπα είναι δύσκολο ερώτημα. τουλάχιστον για μένα. από τη μία ένα βιβλίο αποκόπτεται από τον άνθρωπο που το έγραψε, αφού ο κάθε αναγνώστης μπορεί να το ερμηνεύσει με τον δικό του τρόπο ή να το συνδυάσει με τα δικά του βιώματα. από την άλλη το βιβλίο μοιραία θα αντανακλά την προσωπικότητα του συγγραφέα αφού είναι προϊόν της.
    τι από τα δύο θα υπερισχύσει όταν πιάσω ένα βιβλίο στα χέρια μου, δεν ξέρω. υποθέτω ότι εξαρτάται από την περίπτωση. στην περίπτωση της σώτης τριανταφύλλου νιώθω μια αποστροφή που έχει να κάνει ξεκάθαρα με εξωλογοτεχνικά κριτήρια.

    κατερίνα συγγνώμη που σε έφερα σε δύσκολη θέση. ούτε στον εχθρό μου τέτοιο πράγμα...

    μαραμπού, το πώς γίνεται ένα σάπιο μυαλό να βγάλει κάτι όμορφο είναι άλλο ένα ενδιαφέρον θέμα.

    θ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν με έφερνες σε δύσκολη θέση πολύ απλά δε θα απαντούσα. Μη φοβού τέκνο μου, δεν θίγομαι εύκολα. :)

      Διαγραφή
  7. Ανώνυμος12/9/13, 4:28 μ.μ.

    Μου φαίνεται λίγο κουλό που ενώ το θέμα είναι ελεύθερο να πρέπει σώνει και καλά να βάλεις τις συγκεκριμένες λέξεις μέσα στο διήγημα. Βασικά είναι εντελώς αντιλογοτεχνικό και απορώ πώς το σκέφτηκαν.
    Ε.Γ.

    ΥΓ: Έλεος πια με τη συνήθεια να βάζουμε εττικέτες σε όσους δεν συμφωνούμε με την άποψή τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου. Τι ελεύθερο θέμα είναι αυτό που με αναγκάζει να συμπεριλάβω τη λέξη "κεχριμπάρι";; Αν είναι δυνατόν!
      Εγώ τις ενσωμάτωσα με τον πιο πρωτότυπο τρόπο που μπόρεσα να σκεφθώ και περιμένω να δω τα αποτελέσματα της ιδέας μου.

      Υ.Γ. Ευτυχώς δεν συμπεριέλαβαν "τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας"!

      Διαγραφή
    2. Είναι όντως κουλό... Ειδικά το κεχριμπάρι, το πρωί που έγραφα μια πρώτη ιδέα από αυτό που θέλω τελικά να στείλω μου φαινόταν τελείως ανούσιο που έπρεπε να το συμπεριλάβω.

      Πάντως στους ελληνικούς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς είναι συνήθης πρακτική να ζητούν συγκεκριμένες λέξεις. Συνειρμική γραφή και τέτοια...

      Διαγραφή
  8. Ανώνυμος12/9/13, 5:03 μ.μ.

    Συμφωνώ πλήρως αλλά και επαυξάνω για τον κάθε είδους χαρακτηρισμό για την
    <> Σώτη. Και με την ευκαιρία της πρώτης μου αυτης επαφής συμφωνώ και με τους φιλους που αρκετό καιρό πρίν χαρακτήρισαν και κάποιον άλλο <>,της παρέας ως ''υποκείμενο '' και ''για λύπηση''.

    Γερόλυκος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α για μένα λες! Χαχα! Γίνεται ντόρος γύρω από το όνομά μου; Πολύ χαίρομαι. Ευχαριστώ για την παραπομπή.

      Οι "φίλοι" σου, καλά; Δεν ξαναπέρασαν καμιά βόλτα!

      Υ.Γ. ...της Ροκ;;;

      Διαγραφή
    2. Να, τώρα εμένα αυτό με φέρνει σε δύσκολη θέση και αρνούμαι πεισματικά να απαντήσω...

      Διαγραφή