20/10/10

Ξενοφοβία

Διαβάζω ένα βιβλίο Αλβανού συγγραφέα κι ήμουν έτοιμη να ξεκινήσω την ανάρτηση με ένα κακόγουστο αστείο για το πόσο γελοίο ακούγεται στην Ελλάδα αυτό, περίπου σαν το Αλβανός τουρίστας. Και δεν είναι πως είμαι ρατσίστρια, είναι μάλλον που έχω κακό και κοινότυπο χιούμορ.

Η Ελληνική κοινωνία "περηφανευόταν" για χρόνια για τα 100άρια της. 98% Έλληνες, 98% Χριστιανοί Ορθόδοξοι, 99% μαλάκες, κι άλλα συναφή. Σήμερα πια τα πράγματα έχουν αλλάξει κι ίσως πρέπει να αλλάξουν τα αστεία μας. Λοιπόν συναναστρέφομαι πολλούς μετανάστες. Στο εργαστήριο της Φαρμακευτικής για το μεταπτυχιακό μου ο πιο κοντινός μου συνεργάτης ήταν ο Τσαρλς, Αφρικανός Αφρικανικής καταγωγής, κοινώς κατάμαυρος, και ποτέ δεν το συμπάθησα ή τον αντιπάθησα για το χρώμα του. Περνούσα πολλές ώρες μαζί του για να έχω αυτή την πολυτέλεια, τσακωνόμασταν και φιλιώναμε όπως κάνουν όλοι οι άνθρωπο του κόσμου που συνεργάζονται για ένα 15ωρο τη μέρα.

Οι μισοί και πλέον πελάτες μου στο φαρμακείο είναι Αλβανοί υπήκοοι. Δεν τους κατατάσσω σε Βορειοηπειρώτες και μη γιατί για μένα αυτό είναι αδιάφορο. Αυτοί μου δίνουν ψωμάκι να φάω και σε μεγάλο βαθμό είναι πολύ πιο καλοπληρωτάδες από τους "αμιγώς" Έλληνες γιατί έχουν κάτι που εμείς δεν έχουμε, λόγο και μπέσα. Και λέω αμιγώς Έλληνες γιατί τα παιδιά αυτών των Αλβανών υπηκόων είναι Έλληνες, νιώθουν Έλληνες, μιλάν Ελληνικά, ζούνε στην Ελλάδα, αλλά δεν έχουν την υπηκοότητα.

Όλα καλά ως εδώ. Όμως χθες που ξεχύθηκε ένας κακόμοιρος Πακιστανός να μου καθαρίσει το παμπρίζ τον έβρισα. Και έκλεισα και το παράθυρο γιατί μετά φοβήθηκα, Αφού τον έβρισα. Κι όταν μπαίνουν Τσιγγάνοι στο μαγαζί ή μαύροι μικροπωλητάδες, μια από όλες είναι από πίσω μπας και μας κλέψουν τίποτα. Κι έχω καιρό που δεν δίνω πια τίποτα στα παιδάκια στα φανάρια, που έχουν μειωθεί, αλλά δεν έχουν τελείως λείψει. Όταν περνάω από την Πειραιώς τα βράδια, σκιάζομαι.

Που τελειώνει το παράλογο και που αρχίζει το λογικό λοιπόν. Πότε ο Αλβανός τουρίστας γίνεται Αλβανός συγγραφέας, συνεργάτης, συνάδελφος, φίλος. Και πώς; Έχει να κάνει με τη φτώχια; Μήπως είμαι ρατσίστρια με τους φτωχούς, άπλυτους και άστεγους κι όχι με τους ξένους τελικά. Αυτό είναι ακόμα χειρότερο.

8 σχόλια:

  1. ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ειλικρινής ανάρτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ωωωωω...
    Η πρώτη αυτο-ψυχαναλυτική ανάρτηση που έχω διαβάσει εδώ και καιρό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ολίγη αυτομαστίγωση που και που δε βλάπτει! Δεν οδηγώ,επομένως δεν έχω και αμάξι,αλλά συχνά παρατηρώ έναν ιδιότυπο,λιγάκι νοσηρό εκνευρισμό των οδηγών(ανδρών,κυρίως) απέναντι στους καθαριστές τζαμιών.Είναι το στρες της ρουτίνας και της οχλοβοής που ξεσπάει στον πιο αδύναμο ή είναι επειδή αυτοί οι σιχαμένοι τολμούν να αγγίζουν τη Μεγάλη Αγαπημένη τους;

    Η τελευταία παράγραφος,οξυδερκής. Δυστυχώς υπάρχει ΚΑΙ αυτός ο ρατσισμός που ενοχοποιεί τον φτωχό για τη φτώχεια του,τον άπλυτο για την απλυσιά του κ.ο.κ Πολύ συχνά το βλέπω και στα ΚΤΕΛ,που κατ'ανάγκην παίρνω,με τους ναρκομανείς.ΕΣΥ φταις που είσαι πρεζόνι,μόνο εσύ,λένε τα βλέμματα,άρα αξίζεις την περιφρόνησή μου.

    Πάντως,το ότι σκέφτεσαι,αναρωτιέσαι,ανησυχείς για τον ρατσισμό,το ότι τον ψάχνεις και τον ετνοπίσεις όχι μόνο στους άλλους,αλλα και στον εαυτό σου,είναι σημαντικό και -φευ- σπάνιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Σοφία και Dimos El Grec Λίγη ειλικρίνεια ποτέ δεν έβλαψε. Ούτε λίγο αυτομαστίγωμα που λέει κι ο Τζόνι. Αλλά πάντα πονάει.

    @ Johnny Panic τον εντόπισα και τον έψαξα. Θα τον διορθώσω, όμως; Αυτό είναι το θέμα. Δεν ξέρω.
    Ο εκνευρισμός στα φανάρια είναι μάλλον η εύκολη λύση για ξέσπασμα. Πας στον άντρα σου και το παιδί σου καθαρή, μετά. Τώρα ο Πακιστανός τί φταίει είναι άλλη ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτομαστίγωση έγραψα;;; ;)))

    Ω,ναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σωστές οι σκέψεις σου. Το καλό της υπόθεσής είναι όμως ότι τα σκέφτεσαι. Αρκετοί απλώς αντιδρούν ;-)
    Όσο για τα 100 παρά λίγο δεν θυμίζουν τρομακτικά χούντα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ή και λίγο Κάστρο..... Αστειεύομαι, πάντα με φόβιζαν τα 100άρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος25/10/10, 2:28 μ.μ.

    Αυτο που νιωθεις ειναι απλα κοινωνικος ρατσισμος.Ο ρατσισμος αιματος ειναι ο επικυνδυνος...Κανεις μας δεν θελει αξεστους και απλυτους διπλα του που δεν κανουν τιποτε γι αυτο.
    Αν ακουσεις τσιγγανους,αλβανους,αγγλους και αλλους,τοτε θα δεις τι σημαινει ρατσισμος.
    Συνεχισε να νιωθεις απεχθεια χωρις ενοχες.Αυτο τουλαχιστον θα τους αναγκασει να πλυθουν... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή