27/1/13

Τί γυρεύει η Κατερίνα στο παζάρι....

Είχα κάποια χρόνια να πάω στο παζάρι των βιβλίων- που φέτος μετακόμισε στην Κοτζιά. Τις τελευταίες φορές είχα συμπεριφερθεί κάπως χαζοχαρούμενα και είχα μαζέψει ένα σωρό αδιάβαστα που θα παραμείνουν τέτοια. Έλεγα πως δε θέλω να ξαναπάω, αλλά η φίλη Ε.Γ. (θα σας μιλήσω μια άλλη φορά για τη χαρά να ανακαλύπτεις στα 34 πως μπορείς ακόμα να κάνεις καινούργιες ουσιαστικές φιλίες μέσα από  ένα blog) επέμενε και ξεκινήσαμε. Είχε συμφωνήσει να με συγκρατεί και όπως θα διαπιστώσετε έκανε εξαιρετική δουλειά.... (μμμμμμ)



Λοιπόν πήρα 22 βιβλία, πλήρωσα 79 ευρώ και θέλω να πιστεύω πως δεν έκανα τα λάθη του παρελθόντος. Οι επιλογές μου κινήθηκαν κυρίως στους κλασικούς (Ντοστογιέφκι, Φλωμπέρ, Μούζιλ, Μωμ, Τζόυς, Ζιντ, Γκόγκολ, Πούσκιν), σε συγγραφείς που με σιγουριά τα βιβλία τους θα διαβάσω (Λέσινγκ, Άτγουντ, Ντικ, Γκόρντιμερ, Κορτάσαρ), 2-3 που μου γυάλισαν, στον Χαβιέρ Μαρίας με τον οποίο έχει φαγωθεί ο no14me, στον Κλίμα που μου άρεσε, και στον Τρέιβεν που δεν ήθελα να πάρω αλλά δεν με άφηνε να φύγω η Ε.Γ. χωρίς αυτόν ...  



 Πριν από λίγο καιρό είχα κάπως κουλαντρίσει τη στοίβα με τα αδιάβαστα. Τώρα όμως έχουν αρχίσει πάλι να συσσωρεύονται πολλά, αν και περιέργως αυτό δεν με αγχώνει. Κάνω μια κάπως μίζερη σκέψη πως αν στα χρόνια που θα έρθουν δεν μου περισσεύουν για βιβλία, όλο και κάτι θα έχω να διαβάσω.  









22 σχόλια:

  1. Κι εμένα με αγχώνει λιγάκι, αλλά μετά αναρωτιέμαι "καλά, έχεις τόσους λόγους για να αγχώνεσαι, γιατί να προσθέσεις κι άλλον ένα;" και ηρεμώ.
    Εξάλλου ρέπω και λίγο προς τον φετιχισμό: αν δεν μου μυρίζουν βιβλία και εφημερίδες γύρω μου, δεν νιώθω καλά. :))
    Καλή σου εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άμα δεν "αγχωθώ" με τα βιβλία, κι αρχίσω να σκέφτομαι ο,τι άλλο συμβαίνει γύρω μου (μόνο τη χαρτούρα που αντιμετωπίζω κάθε μέρα και δε μυρίζει εφημερίδα ή βιβλίο φτάνει) θα απομουρλαθώ.... Εφημερίδες, βιβλία, περιοδικά, τα συσσωρεύω για να μπορώ κι εγώ κάπου να αράξω.

      Καλή μας εβδομάδα.

      Διαγραφή
  2. Αν ποτέ φτάσω στο σημείο να μην έχω για να αγοράσω ένα βιβλίο θα ακολουθήσω την μέθοδο της ανάγνωσης από το Internet... Όχι ότι είναι το καλύτερό μου αλλά κάτι είναι κι αυτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αν θα την παλέψω, ειδικά από την οθόνη του υπολογιστή. Αν είχαμε έναν τόσοδα, μικρούλη e-reader....

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος28/1/13, 9:15 π.μ.

    Αχ τί τυχερή που είσαι!Πρέπει να ναι πολύ ωραία στο παζάρι!
    Καλοδιάβαστα τα καινούργια σου βιβλία!
    Κι αν μου επιτρέπεις μια πρόταση...Ξεκίνα με τον Ζιντ για να μας πεις εντυπώσεις...!

    Μια καινούργια αναγνώστρια του blog,Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, τον Ζιντ μόλις τον είδα μπήκε αμέσως στα προσεχώς.

      Στο παζάρι ήταν πιο ανεκτά από άλλες φορές αλλά πολύ ωραία δεν είναι, ψάχνεις για κανένα καλό βιβλίο ανάμεσα σε πολλά μισοπεθαμένα. Μετά έχεις τη γνωστή χαρά βέβαια, "πήρα βιβλιαράκια..."

      Υ.Γ. Αυτό το "καινούργια" πολύ σε αρέσει μου φαίνεται :Ρ

      Διαγραφή
  4. Ωραία βιβλία.
    Μπουβάρ και Πεκυσέ κι η Μύτη παλιές αγάπες μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Φλωμπέρ γενικά μου αρέσει, και τη Μύτη δεν την έχω διαβάσει (ποιός ξέρει για ποιό λόγο) Βιβλιαράκια :)

      Διαγραφή
  5. Παρατηρώντας τις φωτογραφίες διαπιστώνω πως τελικά βρίσκουμε βιβλία να αγοράσουμε.Βλέπω δυο τρία που μου ξέφυγαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι πως από τη δική σας ανάρτηση πήρα κουράγιο και πήγα. Όλο και κάτι μας ξεφεύγει βέβαια πάντα, είναι αχανές το παζάρι.

      Διαγραφή
  6. Της Λέσινγκ το πήρα κι εγώ. Του Κορτάσαρ το ΄χα πάρει πέρσι. Δυο τρεις ιστορίες τις σκέφτομαι ακόμα.

    Του Μιούζιλ το πήρε φίλη, που αλληλοδανειζόμαστε. Του Χαβιέ Μαρίας πώς το προσπέρασα, δεν το κατάλαβα.

    Εγώ έδωσα 30,5 (μέρα πληρωμής) και πήρα 7. Θα ξαναπάω βέβαια ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Της Λέσινγκ το πήρα κι εγώ. Του Κορτάσαρ το ΄χα πάρει πέρσι. Δυο τρεις ιστορίες τις σκέφτομαι ακόμα.

    Του Μιούζιλ το πήρε φίλη, που αλληλοδανειζόμαστε. Του Χαβιέ Μαρίας πώς το προσπέρασα, δεν το κατάλαβα.Επίσης Τζόις και Ντοστογιέφσκι από παζάρι πρόπερσι.

    Εγώ έδωσα 30,5 (μέρα πληρωμής) και πήρα 7. Θα ξαναπάω βέβαια ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σταυρούλα είμαι σίγουρη πως θα έχουμε προσπεράσει κι άλλα. Αποφάσισα αυτή τη φορά τέρμα οι πειραματισμοί, θα πάρω βιβλία που έχω λόγο να τα πάρω.

      Εγώ δεν θα ξαναπάω, μάνα με παιδί γαρ, πού να αφήσω το παιδί μου κι άλλη μέρα....

      Διαγραφή
    2. Διάθεση για πειραματισμούς ίσως να 'χα αλλά λεφτά όχι όπως άλλα χρόνια. Οπότε κι εγώ δοκιμασμένη συνταγή. Μόνο 3 πήρα δειγματοληπτικά είτε έχω διαβάσει πολύ καλά λόγια (αυτό του Σκρούμπελου) είτε λόγω συγγραφέα (Λέσινγκ, Περέκ) ή μεταφραστή κι εκδ, οίκου (Όπερα-Αχ.Κυριακίδης ένα του Φαρχάδο.)

      Κάθε χρόνο 2 βιβλία απ τα 10 που συνήθως παίρνω δεν τρελαίνομαι γι αυτάή μετανιώνω οικτρά. 8 στα 10 καλό ποσοστό είναι και γνωρίζωογω και τιμης εύκολα έργα συγγραφέων που θέλω να διαβάσω.

      Συνήθως ψάχνω και συγκεκριμένους εκδ.οίκους για σιγουριά.
      Περιμένω το Φλεβάρη (με λίστα όμως) το παζάρι της Άγρας.

      Διαγραφή
    3. Το παζάρι της Άγρας αυτή τη φορά δεν θα το χάσω....

      8 στα 10 είναι εκπληκτικό ποσοστό, μόνο εγώ έπαιρνα αηδίες από τα προηγούμενα παζάρια; Είμαι κάπως αυθόρμητη και συμμαζεύομαι δύσκολα. Φοβήθηκα φέτος να πειραματιστώ. Είχα φτάσει και το ψυχολογικό (έτσι το λένε τώρα) όριο των 80 ευρώ...

      Νομίζω πως είμαι από τους λίγους βιβλιόφιλους που προσέχω τόσο λίγο τους εκδοτικούς και για αυτό την πατάω και παίρνω κάτι άθλιες μεταφράσεις κατά καιρούς.

      Διαγραφή
  8. Ανώνυμος28/1/13, 5:21 μ.μ.

    Την επόμενη φορά που θα πάμε σε παζάρι, κάθε φορά που θα διαλέγεις βιβλίο, θα σου λέω άσ'το καλύτερα, μην φορτώνεσαι και πληρώνεις πολλά. Να δω πόση ώρα θ'αντέξεις πριν να μου φέρεις κανά βιβλίο στο κεφάλι.
    Ε.Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι βρε κοπελιά, αλλά εμείς τα πήραμε με το καροτσάκι του σούπερ μάρκετ. Λιγουλάκι το παρακάναμε :Ρ

      Διαγραφή
  9. Ανώνυμος28/1/13, 6:47 μ.μ.

    καλά διαβάσματα! θα περάσω μέσα στη βδομάδα να πάρω το κατιτίς μου κι εγώ.
    πότε είναι το παζάρι της άγρα? δεν βρίσκω κάποια ανακοίνωση.

    θ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, ναι, μια βόλτα δεν βλάφτει.... Δεν ξέρω για το παζάρι της Άγρας αλλά θα το μάθουμε.

      Διαγραφή